  • 1. Data: 2005-01-02 16:26:10
    Temat: Przerejestrowanie firmy
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    Witam.
    Czy ktos wie w jaki sposob przerejestrowac dzialalnosc gospodarcza z ojca na
    syna aby zaplacic jak najmniej wszystkich oplat.
    Ile to moze kosztowac.
    Czy to w jakims stopniu zalezne jest od srodkow trwalych? Od wartosci
    remanentu itp?

    IRek

  • 2. Data: 2005-01-02 20:51:57
    Temat: Re: Przerejestrowanie firmy
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Irek" <i...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to w jakims stopniu zalezne jest od srodkow trwalych? Od wartosci
    > remanentu itp?

    To jest tylko zależne od tego, czy ojciec i syn maja taki sam NIP i PESEL.
    Jeżeli tak to nic was to nie bedzie kosztować i nawet nic nie musicie
    robić.
    Jeżeli jednak te numery macie inne to trzeba własna działalność zgłosić i
    kupić od ojca to co się potrzebuje.

    vertret

  • 3. Data: 2005-01-03 09:38:48
    Od: grant<1...@1...lp>

> [...]
    > robić.
    > Jeżeli jednak te numery macie inne to trzeba własna działalność

    NIP i PESEL są niepowtarzalne!!! Nie ma dwóch osób o takim samym
    NIPie lub PESELu!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-01-03 10:07:40
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "grant" <1...@1...lp> napisał w wiadomości
    > NIP i PESEL są niepowtarzalne!!! Nie ma dwóch osób o takim samym
    > NIPie lub PESELu!

    Tak powinno być, ale ponieważ to nasze urzędy dają, więc nie byłbym taki
    pewny, czy gdzieś nie ma dwóch takich samych.

    vertret

  • 5. Data: 2005-01-03 18:29:32
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    > To jest tylko zależne od tego, czy ojciec i syn maja taki sam NIP i PESEL.
    > Jeżeli tak to nic was to nie bedzie kosztować i nawet nic nie musicie
    > robić.
    mam rozny NIP. Pesel jest oczywiscie tez inny.

    > Jeżeli jednak te numery macie inne to trzeba własna działalność zgłosić i
    > kupić od ojca to co się potrzebuje.
    NO wlasnie. To jest droga oficjalna, ktora nie do konca jest tania.
    Ojciec chce przejsc na emeryture i chce przepisac na mnie firme.
    A moze dopisac sie do ewidencji jako wspolwlasciciel i po jakims czasie
    (powiedzmy miesiaca) ojciec sie wypisze. Jest taka mozliwosc??
    Irek

  • 6. Data: 2005-01-03 21:18:49
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    > (powiedzmy miesiaca) ojciec sie wypisze. Jest taka mozliwosc??

    Próbowałem właśnie tak troche pół-żartem zwrocić uwagę, że nie mozna nic
    zrobić bo nie da się być drugim człowiekiem.
    DG to po prostu konkretny człowiek, któremu urząd miasta lub gminy
    pozwolił prowadzić działalnośc gospodarczą.
    Nie da się kupić drugiego człowieka, więc i nie można kupić jego "firmy".

    vertret