  • 1. Data: 2007-01-28 21:17:46
    Temat: Przepisanie nieruchomosci na dzieci.
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    Rodzice posiadaja dom (do remontu) z działką.

    Czy moga zapisac to dwojce swoich dzieci tak aby oboje dzieci były
    współwłaścicielami??

    Słyszałem ze mozna zapisac jednemu dziecku.

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 2. Data: 2007-01-28 21:37:49
    Temat: Re: Przepisanie nieruchomosci na dzieci.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Puszka" <p...@g...pl> wrote in message
    > Rodzice posiadaja dom (do remontu) z działką.
    >
    > Czy moga zapisac to dwojce swoich dzieci tak aby oboje dzieci były
    > współwłaścicielami??
    >
    > Słyszałem ze mozna zapisac jednemu dziecku.

    Możesz zdefiniować pojęcie "dzieci". Dorosłe dzieci, czy małe dzieci.
    W sumie niewidzę przeciwskazań, ale to jest najgorsze co możesz im zrobić,
    bo potem będą sie musieli dogadać, żeby to podzielić, a z tym już może być
    róznie.
    i w efekcie z dobrej woli wyjdzie z tego niezła wojna.

  • 3. Data: 2007-01-29 16:09:46
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

> [...]
    > róznie.
    > i w efekcie z dobrej woli wyjdzie z tego niezła wojna.

    Sprawa wyglada tak ze oboje dzieci sa pelnoletnie. Ja jestem jednym z tych
    dzieci ;)
    Wiem ze nie jest to zbyt dobre aby zapisywac obu dziecia ale mamy przykre
    doswiadczenia rodzinne w sprawach spadkowych.
    Rodzice niestety nie maja pieniedzy aby siostrze dac cos w zamian i mi
    zapisac nieruchomosc.

    Chcialem zostac wspolwlascicielem i wziasc kredyt na remont na swoja czesc.
    Obliczylem ze mnie to taniej wyjdzie niz kupno mieszkania.

    Dom jest 2 rodzinny, parter + pietro.

    Czy dostane kredyt na remont bedac współwłaścicielem??

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 4. Data: 2007-01-30 09:51:30
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Można wydzielić lokale i wtedy stać się samodzielnymi właścicielami, każde swojego
    lokalu.
    Powstanie wtedy tzw. mała wspólnota mieszkaniowa, na wspólnej działce.
    Ewentualnie mozna nawet podzielić grunt pod domem piętrowym tak, aby stworzyć dwie
    osobne działki (wypowiedział się tu
    ostatnio pozytywnie SN) i dwie osobne nieruchomości.
    Pamiętajcie, że w Polsce najważniejszy jest tytuł własności do gruntu, bo pociaga za
    sobą własność naniesień (czyli
    domu).
    Ewentualnie tytuł wieczystej dzierżawy (od gminy lub skarbu państwa).
    JaC

    > Dom jest 2 rodzinny, parter + pietro.

    It has removed 2981 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!