  • Data: 2011-05-05 16:56:42
    Temat: Re: Przekroczenie granicy RP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomczyk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ipsnec$75q$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest
    > możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi mi o
    > Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne
    > konsekwencje?

    Z punktu widzenia polskiego prawa nielegalne przekroczenie granicy w tym
    wypadku będzie wykroczeniem. Natomiast nie mam zielonego pojęcia, jak to
    jest ujęte w prawie ukraińskim. Nie wykluczone, że jest przestępstwem. Tak,
    czy siak sprawca, jeśli jest narodowości polskiej, to nie może zostać
    wydany Ukrainie, a zgodnie z polską ustawą przestępstwa nie popełnia. Dokąd
    nie wróci na Ukrainę, to poza mandatem mu raczej nic nie grozi.