    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejście przez tory kolejowe
    Date: Fri, 9 Sep 2016 09:31:39 +0200
    <57d0f167$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <nqsksj$782$2@node2.news.atman.pl> <nqti87$ctg$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 09.09.2016 o 07:44, Jacek pisze:

    > Obserwując zmiany, jakie zachodzą (nie tylko na drogach, ale także i w
    > pracy) coraz bardziej jestem przekonany, że przeważnie chodzi o
    > "dupochrony". Kask ma chronić nie głowę pracownika, ale tyłek
    > kierownika. Pisałem kiedyś na grupie samochody, że liczyłem znaki
    > drogowe jadąc z Tychów do Oświęcimia i wyszło mi, że średnio jest znak
    > co 40 metrów. Jadąc średnio 36 km/h mamy co cztery sekundy znak do
    > odczytania i zakodowania. To ma służyć bezpieczeństwu? Chyba inżyniera
    > ruchu.

    Ale w tym przypadku nie do końca. Jak sygnalizacja niesprawna i brak
    tabliczki albo dróżnik zaśpi to konsekwencje ponoszą i tak. Tyle, że z
    KK a nie z KC, bo wina z kodeksu karnego nie budzi wątpliwości, ale już
    z kodeksu cywilnego winn dalej będzie (przynajmniej dopóki prawnika
    dobrego nie weźmie) kierowca - i tak powinien się upewnić. Ale po
    spotkaniu z pociągiem często nie weźmie, bo martwi głosu nie mają.

    Z drugiej strony to ma taką tradycję, że nie chce mi się wierzyć, żeby
    chodziło o przerzucenie odpowiedzialności z firmy na pracowników. Za
    komuny, kiedy te instrukcje i przepisy od nowa pisano raczej się takimi
    niuansami nie przejmowano. Po prostu ktoś tak wymyślił jak to było
    jeszcze mechanicznie linkami sterowane i zostało jako kompatybilność
    wsteczna. A że idiotyzm do kwadratu i zaprzeczenie wszelkich zasad przy
    konstruowaniu automatyki bezpieczeństwa... Jak to jest, że przez 50 lat
    nikt nie wpadł na pomysł, żeby ten błąd naprawić?

    Shrek