  • 71. Data: 2020-01-02 12:48:04
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:quf3ud$umd$...@d...me...
    W dniu Mon, 30 Dec 2019 13:14:35 +0100, użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

    >Tomasik, prawo się konstruuje hierarchicznie. Fundamentem jest
    >konstytucja, dalej ustawy które nie mogą być z nią sprzeczne a dalej
    >rozporządzenia administracyjne które nie mogą być sprzeczne z ustawą.
    >Tymczasem w PoRD jest art.5 który jak przetłumaczyć na nasze, mówi:
    >Właściwie cały PoRD możesz mieć w d... ponieważ i tak masz jeździć
    >wg.
    >znaków ustawionych w administracyjnej procedurze przez urzędnika. I
    >jak ci
    >wprowadzi znakami ruch lewostronny to tak masz jechać. Oczywiście,
> [...]

    Ale tak jest.
    Jak przyjdzie sytuacja szczegolna, np remont, to cie puszcza lewym
    pasem.

    >Trochę tak jakby tworząc Kodeks Karny i starannie ustalać w nim co
    >jest
    >przestępstwem i jaką za to karę dawać, na końcu zamieścić artykuł
    >mówiący:
    >W każdym szczególnym przypadku sędzia może pominąć zapisy niniejszej
    >ustawy i orzec wg. swojego uznania.

    Ale tak tez jest :-)
    Tylko, ze nie ma takiego artykulu, co otwiera droge do apelacji :-)

    Widac na drogach jest to potrzebne.

    >Skutkiem tego w miastach gęstość znaków dochodzi do 100szt/km drogi a

    Bywa

    >wszyscy je olewają jeżdżąc wg. przyjętych zwyczajów.

    O nie, wszak jeden ktory sie ze znakami zapozna, moze je potem
    egzekwowac.

    A co do tego zageszczenia ... czasem sie patrze, ktore by mozna usunac
    ... malo mozna, o ile sie chce zachowac cele przez nie wyznaczone.

    >Dlatego (i z innych powodów) twierdzę że PoRD jest postawione na
    >głowie i nadaje się tylko do
    >całkowitego przeredagowania.

    O ile przyznaje, ze wiele szczegolowych zapisow jest tam do
    przeredagowania i sprecyzowania,
    to akurat ten ... i co - chcesz znaki zlikwidowac calkowicie czy
    prawie calkowicie ?
    Nie chcesz miec mozliwosci dostosowania ruchu do potrzeb ?

    Czy po prostu jestes zdeklarowanym pedalarzem i nie podoba ci sie
    ograniczanie twoich "ustawowych praw" ? :-)

    J.

  • 72. Data: 2020-01-02 13:37:48
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Kaczanowski w

    > Po polsku, to tu Jacek ma rację,

    Heh, to może wyjaśnię...

    Jak sie spotkają na przejeździe, i sądzą jak to jcek napisał, to wezwą
    drogówkę i ta im wyjaśni, zwłaszcza pedalarzu...
    `
    > podobnie, jak przy oznaczonym przejściu
    > dla pieszych, tak i tu nie ma znaku dającego pierwszeństwo samochodom.

    Nie podobnie. Pieszym nie można postawić A-7 przed przejściem, a pedałom
    mozna.

    > Więc nawet nie wiem jak miałoby wyglądać oznaczenie stosowane do przejazdu.

    Tak jak jest, jest OK, blachosmorodziarz zwolni, pedalarz zwolni, jak sie
    spotkaja, to jak wyzej.

    > Jakby chciano by rowerzysta zmniejszył prędkość (no przynajmniej, aby
    > usankcjonować to znakiem), to raczej należałoby postawić znak
    > ograniczający prędkość...

    znaki ograniceznia predkości nie reguluja pierwszeństwa, a w tym przypadku o
    to chodzi. Tak Ci zaraz zielony i jcek napisza, że zwolnił do 1mm/s ale go
    blachosmorodziarz jebnął, wiec jest winny ten na czterech...

    --
    'Tom N'

  • 73. Data: 2020-01-02 13:39:09
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    [...]
    > Sami rowerzyści piszą na ten temat (moim zdaniem) bzdury.

    > <https://rowerowanie.com/prawo/pierwszenstwo-przejez
    dzie-rowerowym>/

    No super, ale dlaczego nie patrzysz na datę bełkotu?

    --
    'Tom N'

  • 74. Data: 2020-01-02 14:03:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 02 Jan 2020 12:37:18 +0100, użytkownik Shrek napisał:

    > No właśnie pytanie czy można. Czy przejazd rowerowy jest skrzyżowaniem?

    PoRD mówi:
    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich
    połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia,
    połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą
    stanowiącą
    dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną

    A ponieważ tzw. przejazdy rowerowe są zawsze ciągu drogi dla rowerów to
    raczej są jej częścią. Ale wprost nie jest to napisane :)

    --
    Jacek

  • 75. Data: 2020-01-02 14:22:42
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

> [...]

    > A ponieważ tzw. przejazdy rowerowe są zawsze ciągu drogi dla rowerów to
    > raczej są jej częścią. Ale wprost nie jest to napisane :)

    jcek jest specjalista jednego przepisu i o art. 27. juz zapomniał?

    I dla przypomnienia art. o którym jcek pisze.

    12) przejazd dla rowerzystów - powierzchnię jezdni lub torowiska
    przeznaczoną do
    przejeżdżania przez rowerzystów, oznaczoną odpowiednimi znakami
    drogowymi;

    jcek, chyba pomyliłes powiołanie i grupy...

    --
    'Tom N'

  • 76. Data: 2020-01-02 15:14:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >
    > A ponieważ tzw. przejazdy rowerowe są zawsze ciągu drogi dla rowerów to
    > raczej są jej częścią. Ale wprost nie jest to napisane :)

    No ale to by znaczyło, że rzeczywiście na przejeździe obowiązują znaki
    jak dla dróg wzdłuż których je zbudowano - na przykład kiedy ścieżka
    jest po lewej stonie to musisz patrzeć na znaki po drugiej stronie
    jezdni. No i ten twój przejazd nie wygląda na przejazd wzdłuż drogi, a
    samodzielny twór.

    Co ciekawe, ten przejazd z mojego linka jest formalnie jak najbardziej
    częścią drogi (reszta idze górą;), więc od biedy pod definicję
    skrzyżowania podpada, jeśli tylko DDR jest jezdnią, a formalnie znów
    chyba jest;)

    --
    Shrek

  • 77. Data: 2020-01-02 16:46:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zielone (a przynajmniej powinno być, bo wysyp inteligentnych inaczej
    > sygnalizacji podpowiada, że z tym może być różnie, no ale przynajmniej
    > tak powinno być) - ruch jest kierowany. Tu mamy sytuację przejazdu i
    > ulicy, jakim znakiem chcesz nadać pierwszeństwo pojazdom na ulicy, jeśli
    > masz przejazd specjalnie uprzywilejowany. Dlatego jestem zwolennikiem
    > wydzielanych pasów na jezdni dla rowerów, bo to o wiele mniej komplikuje
    > takie przypadki, na jezdni sprawa jest jasna, a tu mamy szczegolny
    > przypadek, którego takie oznakowanie wprowadza więcej problemów niż

    Unormowania dla rowerzystów - w mojej ocenie - akurat nie są zbyt
    szczęśliwe. Po za tym rowerzyści niestety - jako grupa społeczna -
    bardzo roszczeniowa. Wydzielenie ruchu rowerzystów byłoby najlepszym
    rozwiązaniem, ale nie zawsze jest to technicznie możliwe. Są za szybcy,
    by jeździć wspólnie z pieszymi i za wolni, by jeździć wspólnie z
    samochodami.

    Po za tym przepisy dotyczące rowerzystów są "niesymetryczne". Rozumiem,
    ze ktoś uznaje, że bezpieczny dystans samochód - rowerzysta, to 1,50 cm.
    No ale to przecież powinno obydwie strony obowiązywać. Stoję na
    skrzyżowaniu i się denerwuję, jak mi rowerzysta wjeżdża w lukę 30 cm
    przy krawężniku. Pół biedy, jak samobójca wyprzedzi. Ale problem się
    zaczyna, jak nie zdąży i zapali się zielone światło. Bo on tam nadal jest.

    Moim zdaniem pierwszeństwo na przejeździe jest bezsensem. To powinny
    regulować przepisy ogólne, czy albo znaki, albo zasada prawej ręki.

    --
    Robert Tomasik

  • 78. Data: 2020-01-02 16:54:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 09:20, Miroo pisze:

    > Jesteś pewien, że 50km/h, a nie 70?

    Nie. Opieram to na obserwacji praktyki.

    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2020-01-02 16:56:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > bardzo roszczeniowa. Wydzielenie ruchu rowerzystów byłoby najlepszym
    > rozwiązaniem, ale nie zawsze jest to technicznie możliwe.

    wszystkiemu winni celebryci i cykliści ?

    ja już parę lat temu wskazywałem, że PoRD należy oczyścić jak stajnię
    Augiasza, z PoRD wycięto odpowiedzialność cyklistów, ale to nie ich
    wina, tylko ustawodawców

    pisałem, że cykliści i piesi powinni być odpowiednio oznaczeni i
    ubezpieczeni zwłaszcza poza terenem zabudowanym

    to że piesi zwykle chodzą nie tą stroną co trzeba i nieoznakowani po
    zmroku, to każdy kierowca wie

    ale to samo dotyczy cyklistów, rzadko który jest widoczny i odpowiednio
    ubezpieczony ( kask, nakolanniki i nałokietniki), w dodatku PoRD nie
    nakłada na nich praktycznie żadnych obowiązków

    btw wydzielenie pasów dla cyklistów jest możliwe, n.p. na chodnikach, na
    chodnikach cykliści mają obowiązek przepuszczać pieszych

  • 80. Data: 2020-01-02 17:26:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 02 Jan 2020 16:56:22 +0100, użytkownik u2 napisał:

    > wszystkiemu winni celebryci i cykliści ?

    No, Tomasik, masz tu odpowiedniego poziomem rozmówcę, pogadajcie sobie :)

    --
    Jacek