  • 11. Data: 2008-09-18 22:38:29
    Temat: Re: Przegranie danych - umowa o dzielo czy zlecenie?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:gau7hr$7mg$3@inews.gazeta.pl...

    > Ale to trochę inna jakość. Co innego postawienie osoby, która wpisuje
    > jako dzieło dane do komputera, a co innego wykonanie kopii nośnika. To
    > zupełnie dwa różne zagadnienia.

    No i bardziej wklepanie danych uznałbym za dzieło niż wykonanie kopii.

    W ogóle, to ja bym te wszystkie przepisy wypieprzył w pizdu, zrobił
    jeden konkretny i wówczas nie byłoby problemu.

  • 12. Data: 2008-09-18 22:40:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > W ogóle, to ja bym te wszystkie przepisy wypieprzył w pizdu, zrobił
    > jeden konkretny i wówczas nie byłoby problemu.

    Wystarczy znieść obowiązek ZUSowski. Wtedy kombinowanie ze zleceniami
    nazywanymi dziełami się skończy.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-09-18 22:53:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Wystarczy znieść obowiązek ZUSowski. Wtedy kombinowanie ze zleceniami
    > nazywanymi dziełami się skończy.

    znieść czy nie znieść to zupełnie oddzielna sprawa
    wystarczy aby wszystko było traktowane tak samo i wówczas nie bedzie
    żadnego problemu.

  • 14. Data: 2008-09-18 22:56:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > znieść czy nie znieść to zupełnie oddzielna sprawa
    > wystarczy aby wszystko było traktowane tak samo i wówczas nie bedzie
    > żadnego problemu.

    No nie, to już wolę, żeby było tak jak jest teraz ;)

  • 15. Data: 2008-09-18 23:33:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > No i bardziej wklepanie danych uznałbym za dzieło niż wykonanie kopii.

    Wklepanie (z góry określona ilość) - dzieło. Wklepywanie (przez
    określony czas) - zlecenie.

    > W ogóle, to ja bym te wszystkie przepisy wypieprzył w pizdu, zrobił
    > jeden konkretny i wówczas nie byłoby problemu.

    Znając urzędasów zrozumieją to opacznie i dorzucą ZUS i inne haracze
    także do dzieł.

  • 16. Data: 2008-09-19 09:27:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:
    [...]
    > No nie, to już wolę, żeby było tak jak jest teraz ;)

    Weź pod uwagę, że jeżeli się w jeden worek (ZUSowy) wsadzi obie umowy, to
    może i ZUS troche się (kiedyś) zmniejszy?

    Przy okazji, może ktoś ma jakieś choćby podejrzenie, jaka logika stoi za
    ZUSowaniem umów zlecenie, za to umów o dzieło nie?

    p. m.

  • 17. Data: 2008-09-19 09:28:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    [..]

    > Niestety nie przeszło. US nam to zakwestionował.
    > Przeklepanie danych z żywych przychodzących na bieżąco organizmów do
    > bazy danych jak umowa o dzieło nie przeszła.
    > Mimo, że "dzieło" w postaci danych zostało stworzone.

    Tak z ciekawości, jaki interes miał US w kwestionowaniu tego? Przecież
    podatek ten sam ...

    p. m.

  • 18. Data: 2008-09-20 10:57:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2008, witek wrote:

    > a umycie schodów przez sprzątaczkę to umowa starnnego działania czy
    > rezulatatu?

    Jeśli nie ma żadnych INNYCH obostrzeń, w szczególności wskazuje
    jedynie termin wykonania (jeden, bo tak wynika z KC, nie przekreślając
    możliwości częściowego oddawania TEGO SAMEGO DZIEŁA, ale nie
    "odtwarzania tego samego" dzień w dzień), nie wskazuje "okresów
    wykonywania" itepe, to IMO jak najbardziej dzieło.

    Natomiast IMO często popełniany jest kiks: umowa o rozliczanie
    umów (nazywana czasem "umową ramową"), która przewiduje
    zasady rozliczania, IMO zdecydowanie łapie się pod "inne umowy
    dotyczące usług", bo przecież NIE JEST to umowa o dzieło
    (z określeniem terminu itede).
    A to już skutkuje prosto art.750 KC.

    > bo wg twojego rozumowania to rezultatu. Czyste schody.

    ...i tego będę się trzymał ;)
    Też (znaczy razem z kauzyperdą).

    > Mimo to US zatrudnianie sprzątaczek na umowę o dzieło raczej nie przełyka.

    Najpierw bym się poważnie nad tym "zatrudnianiem" zastanowił :>,
    czy aby kto umowy o pracę nie miał na myśli ;)

    A potem oczywiście spytam, czy była to KONKRETNA umowa na KONKRETNE
    mycie, typu "Wykonawca umyje i wypucuje schody tak aby były czyste
    na wtorek przyszłego tygodnia, klucz może odbierać sobie kiedy
    chce na portierni, sprawdzenia umycia w poniedziałek o 13:00,
    czas na ew. poprawki do poniedziałku wieczora", czy tylko umowa
    która usiłowała pozorować zawieranie umów o dzieło, a faktycznie
    była umową ramową dotyczącą realizowania serii usług o charakterze
    *ciągłym* (co z zasady wyklucza możliwość określenia np. terminu!
    - a jak nie ma możliwości określenia terminu, to nie spełnia
    wymogów "dzieła")?
    Bo jak była "pozorna", to zastosowanie art. 65.2 Kodeksu Cywilnego
    jest oczywiste...
    Nawet, jesli "strzał ZUSem" niekoniecznie służy stronom :(

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-09-20 17:42:30
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Weź pod uwagę, że jeżeli się w jeden worek (ZUSowy) wsadzi obie umowy, to
    > może i ZUS troche się (kiedyś) zmniejszy?
    zmienjszyc to nigdy sie nie zmniejszy, co najwyzej nie bedą podnosić, bo
    coraz wiecej brakuje.

    > Przy okazji, może ktoś ma jakieś choćby podejrzenie, jaka logika stoi za
    > ZUSowaniem umów zlecenie, za to umów o dzieło nie?
    po kiedys obie byly bez i dołożyli i trafiło na zlecenie.

  • 20. Data: 2008-09-20 17:42:54
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Tak z ciekawości, jaki interes miał US w kwestionowaniu tego? Przecież
    > podatek ten sam ...
    nie z własnym pracownikiem