    From: n...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przegrana sprawa spadkowa - można sie odwołać?
    Date: 1 Feb 2005 16:05:16 +0100

    > Trochę za mało szczegółów.
    > W zasadzie trudno jest przegrać sprawę spadkową, chyba że nie jest się
    > uprawnionym do dziedziczenia.
    > Wiecej szczegółów słonko.

    > Skoro sprawa toczyła się przed SO to pewnie było to postępowanie odwoławcze,
    > a w takim razie

    Sprawa toczy sie w wydziale cywilnym Sądu Okręgowego - nie było jeszcze
    żadnego orzeczenia od którego bym się odwoływał

    > więcej szczegółów slonko
    >
    > Pozdrawiam
    > Anducha

    A więc tak...
    Moja ŚP ciotka napisała odręcznie testament - zrobiła to sama - bez światków,
    nikt jej nie pomagał pisać. Niestety testament nie był potwierdzony u
    notariusza - dała mi go do ręki i na tym sie skończyło. Mam 100% pewnośc że to
    ona napisała. Niestety w skutek choroby i wieku zmienił się jej przed śmiercią
    charakter pisma. Nie zachowały się próbki jej pisma ze zblizonego okresu. Nie
    jestem w grupie dziedziczenia ustawowego. Niestety dalsza moja rodzina - w tym
    też ojciec, który mnie zostawił jak miałam 4 latka wraz z moją matką"chrzesną"
    i z dwójką innych osób z dalszej rodziny są w grupie dziedziczenia ustawowego.
    Podważyli testament. Były 3 ekspertyzy grafologiczne:
    1 zlecona przes sąd - wykazała że testament został sfałszowany
    2 zlecona przezemnie - wykazała że testament jest prawdziwy (niestety grafolog
    który ją robił dla mnie traktowany jest jedynie jako świadek a nie biegły;
    mimo że jest prof.dr hab. i jest biegłym w tym samym sądzie)
    3 - zlecona przez sąd - opinia jak przy pierwszej ekspertyzie - testament
    sfałszowany.
    Moim zdaniem biegli wskazani przez sąd robiący tą ekspertyzę poszli na
    łatwizne, nie przyłożyli się, nie uwzględnili wielu czynników.
    Sprawa trwa już 4 lata. Zdaję sobie sprawę że na najbliższej rozprawie może
    juz zapaśc wyrok krzywdzący dla mnie.

    Sprawa dotyczy dziedziczenia mieszkania w kamienicy w Warszawie. Zameldowała
    mnie w nim wcześniej kilka lat przed swoją śmiercią, opiekowałam sie nią. Na
    sprawie byli świadkowie którzy potwierdzili, że ŚP ciocia mówiła im że
    mieszkanie ma byc dla mnie po jej smierci. Niestety ekspertyzy grafologiczne
    mówią co innego, moim zdaniem błąd pierwszego biegłego było powielony po
    koleżeńsku przez następnego.
    Prywatnie zwracałem się też do jednego z większych ośrodków kryminalistycznych
    i utwierdzono mnie w przekonaniu, że testament jest prawdziwy.

    Gdzie jest sprawiedliwość? Nie ma jej.
    Gdzie mogę się odwołać? Jak po niekorzystnym wyroku dla mnie postępowac dalej?