    From: AmtoPm <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie w kk
    Date: Sat, 23 Feb 2008 04:45:17 -0800 (PST)

    On 23 Lut, 13:27, "Cezar" <c...@i...pl> wrote:
    > Czyli że okres przedawnienia jest przedłużany o kolejne 5 lat także
    > poprzez "nadanie biegu" sprawie w prokuraturze.
    >
    > Nie, tzn nie do konca. Wszczecie postepowania "w sprawie" nie przedluza
    > okresu, a dopiero po zarzucie (postepowanei wchodzi wtedy w fazie
    > "przeciwko")
    >
    > Czyli jesli prokuratura dojdzie do przekonania że należy niezwłocznie
    > wydać postanowienia o przedstawieniu zarzutow w postep przygotowawczym
    > właśnie ze wzgledu na termin przedawnienia to może tak uczynić np. w
    > ciagu jednego dnia od wpłynięcia zawiadomienia o mozliowści
> [...]

    Dzięki za rzeczową informację,
    najbardziej mnie dziwi ten 7 dniowy termin jaki ma prokurator na
    zajęcie się sprawą.

    I to z dwóch wzgledów:
    1. jest sprawa gdzie należy podjąc szybkie działania ze względów
    dowodowych, w zawiadomieniu jest np. informacja, że istotne dowody
    mogą być zniszczone w ciągu najbliższych dni, podejrzany z różnych
    wzgledó może być nieosiagalny (wylot do Argentyny)
    2. jest w zawaidomieniu wyraźnie podana informacja, że termin
    przedawnenia mija za 3 dni, a prokurator się zajmie sprawą w 7 dniu?

    Jest jakis sposób aby zwrócić uwage na tak istotna okoliczność jak
    wkrótce mijający termin przedwanienia? czy oprócz zawaidomienia należy
    złożyć oddzielne pismo nawiązujące do zawaidomienia a podnoszace
    kwestie przedawnienia?

    Byłoby bardzo dziwne gdyby dla takich spraw jak wymienione wyżej nie
    było specjalnego trybu uwzględniajacego nadzwyczajne
    okolicznoliczności.