  • 1. Data: 2004-05-21 21:26:34
    Temat: Przedawnienie (LINK!) - czy to prawda?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Przeczytałem takie coś:
    http://e-prawnik.pl/mbs.php3/aWQ9MzgyNyZsPXBs

    Moje pytanie: czy to prawda i czy ktoś mógłby uprzejmie wskazać podstawę prawną?

    Dzięki!:)

  • 2. Data: 2004-05-21 21:43:29
    Temat: Re: Przedawnienie (LINK!) - czy to prawda?
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Użytkownik kredytobiorca napisał:

    > Przeczytałem takie coś:
    > http://e-prawnik.pl/mbs.php3/aWQ9MzgyNyZsPXBs
    >
    > Moje pytanie: czy to prawda i czy ktoś mógłby uprzejmie wskazać podstawę prawną?

    (rozumiem ze chodzi o odpowiedz, iz dlug wobec banku sie przedawnil?)

    IMHO zgadza sie, przedawnil sie.
    Art. 118 KC

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-05-21 22:09:41
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > (rozumiem ze chodzi o odpowiedz, iz dlug wobec banku sie przedawnil?)
    >
    > IMHO zgadza sie, przedawnil sie.
    > Art. 118 KC

    Dzięki:) Tylko niejasna jest dla mnie jedna rzecz: w art. 118 pisze o "związku
    z prowadzoną dział. gosp." - chodzi o bank (że prowadzi dział. gosp.) czy o to,
    że kredyt brała osoba w związku z prowadzoną dział. gosp.? Bo szczerze mówiąc
    to dla mnie niejasne....
    Kredytów branych prywatnie, jako Jan Kowalski to też dotyczy?

    Pozdrawiam:)

  • 4. Data: 2004-05-22 07:44:40
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    > prawną?

    > Dzięki:) Tylko niejasna jest dla mnie jedna rzecz: w art. 118 pisze o "związku
    > z prowadzoną dział. gosp." - chodzi o bank (że prowadzi dział. gosp.)

    Tak

    > czy o to,
    > że kredyt brała osoba w związku z prowadzoną dział. gosp.?

    Nie (jak zrozumialem kredyt brales prywatnie)

    Bo szczerze mówiąc
    > to dla mnie niejasne....
    > Kredytów branych prywatnie, jako Jan Kowalski to też dotyczy?

    Wystarczy ze chocby jedna strona zawiera umowe w zwiazku z prowadzona
    dzialalnoscia gospodarcza (moze zawrzec z konsumentem, moze zawrzec z
    innym przedsiebiorca, w tym wypadku to bez znaczenia)

    --
    pozdrawiam
    lukasz

  • 5. Data: 2004-05-22 09:30:36
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    lukasz_p wrote:

    > (rozumiem ze chodzi o odpowiedz, iz dlug wobec banku sie przedawnil?)
    >
    > IMHO zgadza sie, przedawnil sie.
    > Art. 118 KC

    Tylko jedna uwaga - gdyby doszło do rozprawy w sądzie, należy zgłosić
    taki wniosek!
    Bo sąd takie coś (że należnośc się przedawniła) orzeka na wniosek
    strony! Jeśli takiego wniosku nie złożysz - przedawnienie przepadło...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2004-05-22 19:15:10
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Użytkownik Massai napisał:
> [...]
    > Bo sąd takie coś (że należnośc się przedawniła) orzeka na wniosek
    > strony! Jeśli takiego wniosku nie złożysz - przedawnienie przepadło...

    Sluszna uwaga ;-)
    Dokladniej: musisz podniesc zarzut przedawnienia.

    --
    pozdrawiam
    lukasz