  • 1. Data: 2004-05-31 18:15:24
    Temat: Przebijane numery silnika
    Od: "Tomek" <t...@c...pl>

    Witram.
    Zadzwonił dziś do mnie człowiek, któremy sprzedałem auto pół roku temu.
    Podczas przeglądu stwierdzono, że numery silnika są przebijane.
    Ja tym samochodem jeździłem 2 miesiące. Kontaktowałem się już
    z poprzednim właścicielem - wszystko normalni ludzie, którzy napewno tych
    numerów sami nie przebijali. Obecny właściciel podaje sprawę do sądu
    przeciwko mnie...

    Jak wygląda postępowanie w takiej sprawie? Czy ja jestem czemuś winny?

  • 2. Data: 2004-05-31 18:36:38
    Temat: Re: Przebijane numery silnika
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@c...pl> napisał w wiadomości

    jesteś poprostu i niestety według prawa paserem /handlarz kradzionymi
    rzeczami / ponieważ to ty sprzedałeś kolejnemu nabywcy towar z
    przebitym numerem .udowodnisz poprzednikom że to oni nie zrobili -2
    miesiące to można przebić setki silników
    masz pecha.

    Lesław

    Lesław

  • 3. Data: 2004-05-31 18:45:27
    Od: "Tomek" <t...@c...pl>

    W papierach wozu, które były w posiadaniu poprzedników jest ten obecny
    przebity numer silnika,
    więc jasno z tego wynika, że nie ja przebijałem te numery.

  • 4. Data: 2004-05-31 18:48:00
    Od: "Tomek" <t...@c...pl>

    A przebite numery nie są jednoznaczne z tym że coś było kradzione.
    Często ktoś zamienia silnik i aby uniknąć opłat przebija numer.
    Ale wciąż nie wiem jakie w tej sytuacji będzie postępowanie sądowe.

    -Tomek

  • 5. Data: 2004-05-31 19:00:25
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@c...pl> napisał w wiadomości

    silnik sprzedałeś na papierach tych samych co widać ale nie natych co
    faktycznie zostały nabite fabrycznie czy w sposób autoryzowany -zgadza
    się ?sprzedałeś więc przebitkę i gość któremu sprzedałeś będzie
    domagał się od ciebie kasy a ty od tych co nabyłeś -każdy w tym
    łańcuchu bedzie więc otrzymywał i zwracał kasę do momentu aż pojawi
    się ktoś z innym nimerem kupna i innym numerem sprzedaży .i po kolei
    każdy kupił i sprzedał i tak też sąd będzie po kolei dzielił.

    Lesław

  • 6. Data: 2004-05-31 19:07:20
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "leslaw" <f...@v...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c9fvd4$c3b$1@news.onet.pl

> [...]
    > faktycznie zostały nabite fabrycznie czy w sposób autoryzowany -zgadza
    > się ?sprzedałeś więc przebitkę i gość któremu sprzedałeś będzie

    Weź się zlituj i wreszcie ustaw kodowanie.
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie ważne czy jesteś bogaty czy nie, o ile możesz żyć wygodnie i

  • 7. Data: 2004-05-31 19:53:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leslaw" <f...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Leszek w zapędzie karania zapomniałeś, że by zostać skazanym trzeba
    koniecznie być winnym. Jeśli numery silnika zgadzały się z dokumentami, to
    Tomek raczej winnym przebicia być nie może. A w każdym razie nie bardzo
    mam pomysł, jak tego dowieść. Nie może być również mowy o umyślnej
    paserce, bo przecież nie mógł on wiedzieć, że numery są przebite.
    Nieumyślna by ewentualnie mogłem wejść w rachubę, gdyby samochód zakupiła
    w jakiś podejrzanych okolicznościach, ale o tym nic nie wiemy.

    Po za tym, jak celnie zauważył Tomek, przebicie numerów silnika
    niekoniecznie musi się wiązać z przestępczym pochodzeniem tego elementu.
    Być może numery przebito dla uproszczenia procedury. W tej sytuacji raczej
    paserka w ogóle nie będzie wchodzić w rachubę. Jedynie można próbować
    ustalić, który właściciel przebijał numery i to jemu przypisać winę za
    przebicie numerów, choć sprawę raczej bym uznał za niemożliwą do wykrycia
    i udowodnienia.

    Natomiast masz częściowo rację co do postępowania cywilnego. Tutaj bez
    wątpienia rzecz sprzedana zawiera wadę. Na tej podstawie nabywca może się
    domagać zadośćuczynienia. Z tym, że jeśli od sprzedaży samochodu chwilę
    minęło, to nabywca samochodu musi dowieść, że to nie on jest osobą, która
    wymieniła silnik przebijając numery. A to w praktyce niekoniecznie musi
    być proste. Skąd wiadomo, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy ten człowiek nie
    wymienił silnika na inny nabijając poprzednie numery, a teraz, gdy się
    sprawa wydała próbuje winę zrzucić na poprzednika?

  • 8. Data: 2004-06-01 21:46:27
    Od: "Tomek" <t...@c...pl>

    Dziękuje serdzecznie Leszku za tak treściwy wywód w mojej sprawie.
    Uspokoiłeś mnie bardzo, bo do dziś spałem niespokojnie.
    Pozdrawiam serdecznie. - Tomek

  • 9. Data: 2004-06-01 21:48:32
    Od: "Tomek" <t...@c...pl>

    Wybacz Robercie z rozpędu pomyliłem imiona :)
    Podziękowania oczywiście kierowane do Ciebie.
    To Ty zapewniasz mi dziś spokojny sen.
    Pozdrawiam raz jeszcze. - Tomek

  • 10. Data: 2004-06-02 11:20:51
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@c...pl> napisał w wiadomości

    Cała p[przyjemność po mojej stronie :-)) (Ale wersal wkradł się na grupę)