  • Date: Tue, 06 May 2008 09:54:08 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prywatna kamienica i dziki lokator? Pomocy!

    Michal B. pisze:

    > Jest sobie prywatna kamienica i jej wlascicielka.
    >
    > Mam okazje kupic tam mieszkanie, jednak rezyduje w nim "dziki" lokator.

    Ale "okazja" ;->

    [ciach]

    > Pytanie do was - co można zrobic, żeby tego pana wyprowadzic z
    > mieszkania? Jakie prawa ma wlascicielka a jakie tenze dziki lokator?

    Właścicielka ma własność.

    Lokator ma posiadanie.

    > Czy wlascicielka może go wymeldowac z tego lokalu?

    Jak i po co?

    Skoro on tam mieszka, to składając wniosek o wymeldowanie właścicielka
    popełni przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów.

    I nawet jeśli uda jej się wymeldować, to nic nie zmieni, bo meldunek to
    tylko ewidencja ludności - rzeczywistość to nie komputer, że likwidując
    wpis zawartość nagle zniknie ;->

    > Jeśli nastepnie ja kupie mieszkanie i się w nim zamelduje - czy będę

    Jak się zameldujesz? Bez wprowadzania się? Popełnisz to samo
    przestępstwo. Wprowadzając się na siłę? Będzie inne przestępstwo -
    naruszenie miru domowego.

    > mogl się po prostu zgłosić na policje o wyprowadzenie goscia?

    Policja może najwyżej asystować komornikowi przy eksmisji, a tej nie
    będzie bez prawomocnego nakazu eksmisji (a tego zapewne nie będzie bez
    lokalu socjalnego).

    Policja to nie chłopcy na posyłki i nie będzie żadnego lokatora
    wyprowadzać tylko dlatego, że właściciel sobie zażyczył.