    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę! pomóż!Alimenty dla byłej żony?
    Date: Tue, 25 Jan 2005 09:30:27 +0100

    Dnia Tue, 25 Jan 2005 07:42:37 +0100, Johnson <J...@n...pl> napisał:

    > Kolego, a co ja napisałem? Nie rozumiem po co ta twoja uwaga, która nic
    > nie wnosi.
    > Jeżeli został uznany za wyłącznie winnego to nie wygasają - po 5 latach.
    > W każdym innym wypadku - a skoro zostały zasądzone - mógł być uznany za
    > współwinnego lub rozwód bez orzekania o winie - co do zasady alimenty
    > wygasają po 5 latach.

    Obowiązek alimentacyjny wygasa po pięciu latach, gdy małżonek zobowiązany
    "nie został uznany za winnego" To nie to samo co "nie został uznany za
    wyłącznie winnego". Nie jest zatem prawdziwe stwierdzenie, że w każdym
    przypadku, gdy nie uznano za wyłaćznie winnego alimenty wygasają po 5
    latach.

    1. alimenty nalezne od wyłącznie winnego nie wygasają nigdy a należą się
    gdy obnizył się poziom zycia
    2. alimenty od uznanego za współwinnego nie wygasają nigdy, ale nalezą się
    tylko gdy drugi małzonek jest w niedostatku
    3. alimenty od małżonka zasądzone, gdy nie orzekano o winie albo ustalono,
    że nikt nie ponosi winy wygasają po 5 latach i nalezą się tylko gdy drugi
    jest w niedostatku.

    --
    Falkenstein
    skazania.