eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProszę o pomoc. Bez mandatu mam wyrok, nawet nie mogłem się bronić › Re: Proszę o pomoc. Bez mandatu mam wyrok, nawet nie mogłem się bronić
    From: "Piotrek G." <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pomoc. Bez mandatu mam wyrok, nawet nie mogłem się bronić
    Date: Fri, 03 Jul 2009 21:25:49 +0200

    .B:artek. pisze:
    > Piotrek G. wyskrobał(a):
    >
    > Pamiętasz, żę Cię spisali, a nie pamiętasz czy to Ty parkowałeś? Co 2
    > dni Cię spisują, że nie pamiętasz?

    Nie, nie pamiętam że mnie spisali i nie spisują mnie codziennie. Mnie
    nie było przy tym wszystkim. O tym, że sytuacja miała miejsce
    dowiedziałem się prawie pół roku później i o to mam pretensje. Nie
    wypieram się swojego błędu.

    > To pamiętałeś czy nie? I skoro nie pamiętałeś, to czemu powiedziałeś, że
    > to Ty zaparkowałeś?

    Tak jak wyżej. Nie pamiętam, bo nikt mnie o fakcie nie poinformował, a
    mnie przy tym nie było. Spisano moje dane na podstawie rejestracji
    samochodu, o czym dowiedziałem się dopiero pół roku później.
    Powiedziałem, bo chciałem być uczciwy, a sprawa dotyczyła miejsca gdzie
    parkuję często, bo to teren blisko mojej uczelni.

    > Możesz, ale wg mnie nie ma sensu.
    No i ok, szczera odpowiedź. Dziękuję.

    > Ale jakimi pytaniami i opisem szczegółowym?
    Tymi pytaniami z tego postu i kilkoma innymi dotyczącymi praw i
    obowiązków oskarżonego. Nigdy nikt mnie o czymś takim nie informował i
    nie mam pojęcia jak się zachowywać i co robić, żeby się bronić, bądź
    minimalizować wymiar kary. Można powiedzieć, że jestem, jak większość
    polskiego społeczeństwa, nieświadomy co i jak robić w takich sytuacjach.
    Jakbym wiedział, to pewnie można byłoby coś wskórać. Policja to
    wykorzystuje przy spisywaniu protokołów i przesłuchaniach.
    Opisywać nie ma za bardzo co, jedynie ze szczegółami mógłbym opowiedzieć
    jak wyglądała sytuacja z wizytą policji u mnie w domu i potem na
    komisariacie. Samego zdarzenia nie znam, bo mnie tam nie było.

    > To czy było zaparkowane źle to jedno, a to czy Policja mogła czy miała
    > obowiązek je odholować to drugie. Jedno z drugim ma niewiele wspólnego.
    > BTW, odholowaniem pojazdów zdaje się zajmuje się straż miejska/gminna.

    No to nie jest odpowiedź. Czy ten pan wzywał policję tylko po to żeby mi
    wlepić mandat (bądź skazać zaocznie w sądzie grodzkim, jak to miało
    miejsce)? Raczej chciał wyjechać. A nie mógł skoro tak jest napisane
    według policji. No to jakiś brak konsekwencji. Nie rozumiem go i dlatego
    o to pytam.

    > A co to zmienia? Stałeś za blisko skrzyżowania i blokowałeś wyjazd. Jest
    > różnica czy na rysunku były 2 czy 3 słupki?
    Widocznie jak są 2 słupki, to można było wyjechać, a zatem nie było
    blokowane auto delikwenta. Przy 3 słupkach już byłby z wyjazdem duży
    problem. Stąd - Tak, według mnie ma to znaczenie. Ma też znaczenie
    takie, że notatka jest zrobiona tak, żeby nie było wątpliwości, a nie
    żeby pokazać obiektywnie sytuację.

    > Skoro ja mam źle, to inny też niech ma! A co Cię interesuje sprawa
    > tamtego pana i skąd wiesz czy on nie dostał mandatu?
    Skoro wyjechał, to zapewne wezwał policję złośliwie, żeby uprzykrzyć mi
    życie, bo mógł to sobie darować. I dlatego mnie interesuje. Chciałbym
    (zapewne tak jak on) znać szczegóły. Postaw się na moim miejscu, nie
    ciekawiło by Cię to? Jak jesteś bez winy, to rzuć kamienieniem. Zawsze
    przestrzegasz przepisów w 100%? Ja się staram, chociaż tego feralnego
    dnia najwyraźniej nie mogłem zostawić auta w innym miejscu. Może miałem
    egzamin i mi się bardzo, bardzo spieszyło.

    > A kwestionujesz te 10 metrów?
    Kwestionuję, a może było 11? I już nie było by takiego wykroczenia.
    Uważam, że należy precyzyjnie się wyrażać i mieć podstawę do takich
    twierdzeń, popartą dokładnymi dowodami. W inżynierii 1 metr na 10 to
    potężny błąd! W prawie to się nie liczy?!

    > A mnie się wydaje, że robisz z siebie ofiarę "bezdusznego systemu",
    > która za nic nie chce przyznać wprost, że jednak postawiła samochód jak
    > łajza.
    Łajza nie łajza, może i tak można powiedzieć o kimś kto tak zaparkował.
    Ciekawy jestem tylko, czy Ty nigdy nie złamałeś przepisów, skoro tak
    łatwo przychodzą ci oszczerstwa. Poza tym nie wiesz jak było, a być może
    nie mogłem inaczej zostawić auta.

    > Jak to czytałem to też sobie pomyślałem, że jakby ktoś do mnie przyszedł
    > z taką sprawą i takim nastawieniem do niej i jeszcze kręcił, to też by
    > mi się nie chciało...

    A jakie mam mieć nastawienie? Uważam, że jest kilka niedopatrzeń ze
    strony policji i to chciałbym wyjaśnić. Nie wspominasz nic o tym w
    swojej wypowiedzi. Na przykład co do mandatu wystawianego zaocznie pod
    nieobecność sprawcy. O tym milczysz, więc chyba nie potrafisz
    obiektywnie i rzeczowo wypowiedzieć się w tej sprawie. Ja prosiłbym o
    konkretną, rzetelną odpowiedź popartą artykułami i paragrafami i ich, że
    tak powiem, interpretacją. Chociaż nie pojmuję jak może istnieć coś
    takiego jak interpretacja ściśle sprecyzowanych sformułowań. Ale nie
    jestem prawnikiem, a inżynierem, stąd rozbieżność w rozumowaniu.

    > Tak najłatwiej napisać albo powiedzieć.
    Tak najłatwiej, a co mam zrobić? Poradź, podaj konkrety, może jakieś
    precedensy. Niestety nic nie wynika z Twoich wypowiedzi.

    I tak, moje wypowiedzi wiążą się z dużymi emocjami, a czyje by się nie
    wiązały? I nie wypieram się winy, bo mnie też zirytowałby ktoś, kto
    zastawiłby mi auto. Ale sprawę policja mogła rozwiązać inaczej, a ja
    zapłaciłbym o blisko 100 mniej.

    Piotrek