eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProszę o pomoc. Bez mandatu mam wyrok, nawet nie mogłem się bronić › Re: Proszę o pomoc. Bez mandatu mam wyrok, nawet nie mogłem się bronić
    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pomoc. Bez mandatu mam wyrok, nawet nie mogłem się bronić
    Date: Fri, 3 Jul 2009 19:38:28 +0200

    Piotrek G. wyskrobał(a):
    > Sprawa dotyczy złego parkowania. W styczniu tego roku podobno źle
    > zaparkowałem (mniej niż 10m od skrzyżowania i jednocześnie rzekomo
    > zastawiłem drogę drugiemu "prawidłowo zaparkowanemu" autu). Kierowca
    > zablokowanego auta wezwał policję, a ta spisała moje dane.

    Pamiętasz, żę Cię spisali, a nie pamiętasz czy to Ty parkowałeś? Co 2 dni
    Cię spisują, że nie pamiętasz?

    > W maju tego roku, nie będąc świadomy zdarzenia, niespodziewanie
    > dostałem wezwanie na policję w celu złożenia zeznań jako oskarżony o
    > wykroczenie. Policjant na komendzie kazał mi złożyć zeznania - nie
    > wiedziałem o co chodzi i przyznałem że najprawdopodobniej ja
    > prowadziłem ten samochód i ja go tam zaparkowałem (teraz sądzę że
    > powinienem był powiedzieć, że nie pamiętam zdarzenia sprzed 5
    > miesięcy).

    To pamiętałeś czy nie? I skoro nie pamiętałeś, to czemu powiedziałeś, że to
    Ty zaparkowałeś?

    > Muszę przyznać, że sprawa budzi we mnie ogromne emocje i wiąże się z
    > wieloma pytaniami:
    > 1. Czy mogę się odwoływać i czy ma to sens?

    Możesz, ale wg mnie nie ma sensu.

    > 2. Gdzie i do kogo mogę się zgłosić z pytaniami i szczegółowym opisem
    > (mam na to 7 dni (właściwie już tylko 4))

    Ale jakimi pytaniami i opisem szczegółowym?

    > 3. Skoro auto pana, który miał zablokowane auto nie mogło wyjechać, to
    > dlaczego moje auto nie było odholowane - to jest obowiązek policji
    > wezwać lawetę dla nieprawidłowo zaparkowanego auta (jeśli blokuje
    > ruch) - więc chyba jednak moje auto nie było aż tak źle zaparkowane.

    To czy było zaparkowane źle to jedno, a to czy Policja mogła czy miała
    obowiązek je odholować to drugie. Jedno z drugim ma niewiele wspólnego. BTW,
    odholowaniem pojazdów zdaje się zajmuje się straż miejska/gminna.

    > 5. Widziałem (przez przypadek, bo nie było mi to pokazane) notatkę
    > policji z miejsca zdarzenia. Był tam rysunek układu aut i słupków przy
    > skrzyżowaniu. Uważam, że był zrobiony źle i pokazywał nieprawdę - co
    > można udokumentować zdjęciem (policjant narysował 3 słupki na
    > chodniku, które blokowały auto. W rzeczywistości są 2 słupki i nie
    > blokują wyjazdu.)

    A co to zmienia? Stałeś za blisko skrzyżowania i blokowałeś wyjazd. Jest
    różnica czy na rysunku były 2 czy 3 słupki?

    > 6. Dlaczego auto pana który wezwał policję uznany jest za "prawidłowo
    > zaparkowany"? Skoro ja stałem 10 metrów od skrzyżowania, to on też
    > musiał mieć odległość mniejszą niż 10m. On nie jest oskarżony? To
    > wybiórczość prawa, a ja żądam sprawiedliwości, skoro już sprawa otarła
    > się o sąd.

    Skoro ja mam źle, to inny też niech ma! A co Cię interesuje sprawa tamtego
    pana i skąd wiesz czy on nie dostał mandatu?

    > 7. Czy przypadkiem do zmierzenia odległości nie należy użyć jakiś
    > homologowanych przyrządów pomiarowych? W tej sprawie nie ma niczego
    > takiego. (Na przykład przy wypadkach, dokumentacja robiona jest z
    > użyciem takich przyrządów)

    A kwestionujesz te 10 metrów?

> [...]
    > wyroku sądu grodzkiego, bo uważam, że polskie prawo wymusza pewną
    > gradację kar - najpierw mandat, a jeśli odmówię - sąd grodzki. Ja nie
    > miałem szans odmówić, bo nie dostałem mandatu, a powinienem zgodnie z
    > kodeksem wykroczeń i prawem drogowym. Ponadto chcę sprawiedliwości -
    > skoro ja miałem auto zaparkowane 10m od skrzyżowania, to "zablokowane
    > auto" też musiało tak stać. Z resztą można to udowodnić robiąc
    > zdjęcia miejsca zdarzenia i powołując się jednocześnie na notatkę
    > policji. Nie zgadzam się na wybiórczość prawa.

    A mnie się wydaje, że robisz z siebie ofiarę "bezdusznego systemu", która za
    nic nie chce przyznać wprost, że jednak postawiła samochód jak łajza.

    > Pisałem do kilku adwokatów. Dwóch mi odpowiedziało. Dwóch w podobnym
    > tonie (jeden napisał to wprost) - nie mają czasu na sprawy warte 300
    > zł...

    Jak to czytałem to też sobie pomyślałem, że jakby ktoś do mnie przyszedł z
    taką sprawą i takim nastawieniem do niej i jeszcze kręcił, to też by mi się
    nie chciało...

    > No i pięknie, czyli nie ma w Polsce szans na sprawiedliwość i równość
    > wobec prawa. Policja to nieroby i przez ich niedorobienia ludzie, tak
    > jak i ja, niejednokrotnie mają problemy i są w sytuacjach bez wyjścia.

    Tak najłatwiej napisać albo powiedzieć.

    --
    .B:artek.