    From: "freelander" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pilną pomoc. Nie wiem co robić! :(((
    Date: Fri, 31 Oct 2003 01:06:42 +0100
    Sender: m...@o...pl@81.210.16.131

    > Błagam pomóżcie. Co mamy robić???
    > Jest koniec miesiąca a my nie mamy dostępu do informacji o składkach ZUS i
    > innych rozliczeniach za wrzesień i październik.
    >
    > W jaki sposób można go zmusić do natychmiastowego wydania dokumentów!!!
    >
    > Pozdrawiam
    > Adik

    Siemka Adik. Na pocieszenie przytoczę historyjkę (jak najbardziej real, z
    ostatnich tygodni). Otóż znajomy prowadzi nieduży sklepik spożywczy, a że
    sam nie za bardzo się zna na papierach już na początku swej działalności
    (kilka lat temu, dokładnie nie wiem) najął Biuro Księgowe. Wszystko było OK,
    znajomy nie był zbyt wnikliwy (nie znał się itd), aż do momentu gdy z ZUS'u
    przyszło pisemko informujące o zaległościch z tytułu niepłacenia składek (za
    trzy osoby z firmy) za okres iluś tam lat ( nie wiem dokładnie). Pismo było
    na tyle poważne, że dołączone były do niego tyuły egzekucyjne-czy jakoś tak
    (nie wiem, akurat TU się nie orientuję co ZUS może przysłać). Generalnie
    pani ksiegowa nie wpłacała pieniędzy przekazywanych od mojego znajomego (na
    KP) na ZUS. Kwota na dzień dzisiejszy wynosi ponad 35 tys. ZUS ściga kumpla
    o kasę, kumpel na razie złożył zawiadomienie do prokuratury, panią księgową
    już troszkę przesłuchują na okoliczność ect., ale ona jest spoko, mówi, że
    tak jakoś wyszło....ha ha ha, i prowadzi cały czas działalność (!!!) pod
    adresem: Legionowo ul. Warszawska 67 p. Danuta Artwińska - podaję oczywiście
    jakby ktoś szukał Biura Księgowego...i kreatywnej księgowej... :))
    Uważam, że z tej historyjki i historyjki Adika należy szybko wyciągnąć
    wnioski i sprawdzić swoje biura księgowe-tak dla świętego spokoju. Włos się
    jeży na głowie-w jakim my kraju żyjemy ??? A propos, słyszeliście, wczoraj
    jakiś glina sterroryzował swoją służbową giwerą gościa i rąbnął mu, wraz z
    kumplem nową E-classe, na szczęscie złapali bydlaka.
    P.S.
    Adik 3maj sie !