    From: "Adik" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pilną pomoc. Nie wiem co robić! :(((
    Date: Thu, 30 Oct 2003 17:58:56 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@host-81-190-37-213.szczecin.mm.pl

    Użytkownik "Agnieszka" <n...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:226b.0000119c.3fa13deb@newsgate.onet.pl...
> [...]
    koniec
    > roku?Deklaracje ZUS??
    > Myślę że 90 % winy ponosicie Wy sami.To nie księgowość tylko biuro
    rachunkowe.
    > Zawsze mozna było odebrać dokumenty na zakończenie roku.A gdyby garaż sie
    > spalił? To co wtedy? A możę liczyliście na coś czym mozna by obciążyć
    > właściciela biura?
    > Nie chce mi się wierzyć że przez tyle lat oddawaliście swoje pieniądze w
    ręce
    > nierzetelnego pracownika biura rachunkowego.
    > Obym się myliła,pozdrawiam,zyczę szcęścia

    Witam

    Po pierwsze nie 10 lat a niecałe 5!!!!!!!

    Po drugie. W umowie i w zgłoszeniu do US było wyraźnie zaznaczone że
    dokumenty firmy znajdują się w Biurze rachunkowym. To chyba normalne!!!

    Po trzecie. Księgowy wcześniej nie okazywał żadnych oznak że jest coś nie
    tak, dopiero w momencie gdy zwróciliśmy się z prośbą o wydanie dokumentacji
    w celu kontroli, zaczał zachowywać się podejrzanie!

    Po czwarte. Firma jest na rynku od prawie 5 lat, a ja dopiero od miesiąca
    mam z nią styczność. Stąd chciałem przeprowadzić kontrolę dokumentacji. Nikt
    wcześniej o tym nie myślał bo był to księgowy "z polecenia"!!!

    Dopiero tydzień temu się dowiedziałem że trzyma dokumenty w garażu!!! Poza
    tym u mnie w biurze również może się coś spalić. Prowadzimy na szczęście
    własną ewidencję Fa, ale on ma oryginały FA. Nie wszystkie rzeczy prowadzimy
    w swojej ewidencji.

    A możę liczyliście na coś czym mozna by obciążyć
    > właściciela biura?

    To już było ciosem poniżej pasa!!!!!!!!!
    Mam teraz wystarczająco dużo dowodów aby sprawę skierować do prokuratury!

    Przeciez ktos
    > dostarczał dokumenty do rozliczeń ,ktoś podpisywał protokół zdania na
    koniec
    > roku?Deklaracje ZUS??

    Nikt nic nie dostarczał. My tylko dostawaliśmy kwoty podatków i Zusów do
    zapłaty. Wiem że to naiwne, ale nie ja to robiłem :((
    Ze względu na to iż do tej pory była to jednoosobowa działalność gosp nikt
    się nie zagłębiał w poprawność dokumentacji, w końcu to biuro rachunkowe!
    Prawda??? Teraz mamy nauczkę na przyszłość.

    Chcę tylko wiedzieć czy jest jakiś sposób prawny aby te dokumenty wydostać
    natychmiast, zanim (jak podejrzewamy) będzie coś spreparowane!!!

    Pozdrawiam
    Adik

    PS. Biuro obsługuje kilkanaście podmiotów gospodarczych w tym kilka Sp z oo