    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prośba ojca (długie).
    Date: Fri, 11 Feb 2005 16:53:53 +0100

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:cugfa0$1m7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 5. Istnieje możliwość ustalenia na podstawie zeznań trzylatków, czy ktoś
    > się nad nimi znęcał, czy nie. Musi to jednak robić profesjonalny
    > psycholog z przygotowaniem do tego typu zadań. To, że Ty tego nie umiesz
    > nie znaczy, że nie umie tego specjalista w danej dziedzinie.

    I ten kierunek mi się podoba. Jeśli biegły wyda opinię, ze przedszkolanki
    sie znęcały, to zarzut moim zdaniem ma sens. Ale tylko wówczas, a nie
    a'prori z powodu zamknięcia w ubikacji.

    > To że ktoś popełnia przestępstwo z głupoty nie oznacza jeszcze, że go...
    > nie popełnia. Połowa wybryków chuligańskich wynika z głupoty. I
    > patrz punkt 1 oraz 4.

    Ale tutasj wymagana jest umyślność. nie ma tego przy uszkodzeniu mienia czy
    pobiciu.

    > Czyli jeśli ktoś wypełnia znamiona jakiegoś czynu zabronionego, ale robi
    > to dla świętego spokoju, to Twoim zdaniem go to... usprawiedliwia w
    > świetle prawa karnego? To jak złodziej Cię okradnie z tego samego powodu
    > (no wiesz, żona go męczyła, że nie ma na waciki), to też go
    usprawiedliwisz?

    Znam przypadek uniewinnienia w podobnej sprawie -ale tam chodziło o pampersy
    i kilka kredytów w sumie na prawie 100.000 zł. Tak więc nie byłbym tak
    przekonany co do wyroku w podobnej sprawie.

    > Porównaj to z opisywaną sprawą. I chodziło Ci chyba o 189.

    Nie, chodzi mi również o 207. Czy wiez, jak to malec może odebrać? Inne
    dzieci jeżdża na saneczkach, a on to przez szybę ogląda. To już lepiej w WC
    siedzieć i przynajmniej tego nie widzieć.

    > Największe różnice dostrzegłbyś między poglądami obecnymi a tymi sprzed
    lat

    Ooo! To jeszcze mam historię pedagogiki przerobić? A skąd wiadomo, że ci
    teraz mają rację, a ci poprzednio nie mieli? Bo wiesz, trzeba kilka lat moim
    zdaniem odczekać. To może jaj jednak poprzestanę na oparciu się na opinii
    biegłego. On pewnie te książki czytał.