    From: Romek Bieda <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosba o porade - prawo konsumenta - dosyc pilne
    Date: Wed, 01 May 2002 21:31:48 +0200

    On Wed, 1 May 2002 20:08:24 +0200, "* hemax *"
    <z...@p...onet.pl> wrote:

    >Szanowni Grupowicze,
    >
    >We wtorek (30.IV) o godz. 16.30 zakupilem spodnie marki Wrangler w sklepie
    >firmowym. Dzisiaj, tj. sroda (1.V) probujac zalozyc je na siebie znalazlem
    >wade materialu. Chcialbym zaniesc spodnie jutro (czwartek) z samego rana i
    >oczywiscie otrzymac nowa pare, bez wad. Stad moje pytanie: czy sprzedajacy
    >moze mi odmowic wymiany towaru i ustalic swoje min. 14 dni na opinie
    >rzeczoznawcy?
    >
    >W sytuacji kiedy towar jest zwracany praktycznie nastepnego dnia, a wada
> [...]
    Przepies mówi tyle, ze jezeli sprzedawca nie odpowie na reklamacje w
    ci?gu 14 dni to uwaza sie ,ze uwzgledni? reklamacje
    W praktyce sprzedawcy s?dz? ,ze maja niejako " z ustawy" 14 dni na
    rozpatrzenie reklamcji.
    I w zasadzie nie ma mo?liwoooœci aby to przyspieszyae.
    Romek