  • 1. Data: 2003-12-03 15:26:24
    Temat: Prośba o poradę
    Od: "Suomin" <s...@g...pl>

    Dzień dobry
    Zwracam sie do szanownych grupowiczów o poradę.
    Prowadzę niewielką firmę handlową eksportującą polskie wyroby do krajów UE.
    Ponieważ jest dla mnie z punktu widzenia marketingowego korzystne wprowadzam
    je do obrotu pod swoją własną marką handlową. Ostatnio jedna z firm, u
    których kupuję towar zaprotestowała przeciwko sprzedawaniu ich produktów pod
    moją marką i zagroziła pozwem o odszkodowanie. Towarem, o który chodzi są
    ręcznie wykonywane zegary z drewna - nie są one jednak rękodziełem
    artystycznym, ani w żaden sposób zarejestrowane jako rękodzieło, sztuka
    ludowa, nowatorskie rozwiązania itp.
    Czy ich pretensje mogą być uzasadnione? Nadmienię, że jestem gotów wycofać
    ich produkty z mojej oferty handlowej, jeżeli czują się wykorzystani, ale
    jak się ma do tego ich żądanie odszkodowania? Pierwszy raz się spotkałem z
    sytuacją, aby kontrahent miał pretensje, że jego towar jest dalej
    odsprzedawany (bez znaczenia pod jaką nazwą). Czy prawo wymaga ode mnie
    oznaczania producenta i jego marki na wyrobach?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-12-05 06:17:39
    Temat: Re: Prośba o poradę
    Od: "Marcin S." <t...@t...tesciowa.pl>

    Pomocne moze bedzie to:

    "Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
    wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów
    § 7. 1. Towar przeznaczony do sprzedaży na sztuki, w kompletach (zestawach)
    lub jednostkach zawierających określoną ilość, masę albo objętość (w
    opakowaniu jednostkowym fabrycznym) powinien być zaopatrzony w trwale z nim
    złączoną informację w języku polskim umożliwiającą konsumentowi prawidłowe i
    pełne korzystanie z towaru. W szczególności na towarze lub jednostkowym
    opakowaniu towaru powinny być uwidocznione oznaczenia podstawowe: nazwa
    towaru, energochłonność, znak bezpieczeństwa, informacja o dopuszczeniu do
    obrotu w Polsce (homologacji), cena detaliczna i nazwa producenta oraz inne
    dane określone w odrębnych przepisach."

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2003-12-05 22:02:17
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Marcin S. wrote:
    > Pomocne moze bedzie to:
    >
    > "Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
    > wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów

    tyle, że od ponad 11 miesięcy nie obowiązuje, teraz jest w ustawie o
    szczególnych warunkach sprzedaży (..):
    Art. 3. 1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej
    jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i
    niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających
    do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie
    producenta lub importera i kraj pochodzenia towaru, znak bezpieczeństwa
    i znak zgodności wymagane przez odrębne przepisy, informacje o
    dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do
    rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane
    wskazane w odrębnych przepisach.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdować się na towarze
    konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku gdy towar jest
    sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostałych
    przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży
    towaru informację, która może zostać ograniczona do nazwy towaru i jego
    głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera i kraju
    pochodzenia towaru.
    (..)

    KG

  • 4. Data: 2003-12-05 22:04:40
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    kam wrote:
    > tyle, że od ponad 11 miesięcy nie obowiązuje,

    17 miesięcy

    KG