  • 1. Data: 2003-10-17 09:26:40
    Temat: Prośba o informacj
    Od: "Monika" <a...@a...pl>

    Czy ktoś z grupowiczów ma jakieś doświadczenie z firmami udzielającymi
    kredyty na korzystnych warunkach, często osobom nie mającym do końca
    zdolności kredytowej? Gdzie tu jest haczyk i jak się przed nim bronić.
    Przyznam, że mam chęć skorzystać z ich oferty, ale i boję się, bo nie wiem
    czym mogą mnie zaskoczyć.

    Z góry dziękuję
    Stanisław

  • 2. Data: 2003-10-17 09:48:23
    Temat: Re: Prośba o informacj
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdolności kredytowej? Gdzie tu jest haczyk i jak się przed nim bronić.
    > Przyznam, że mam chęć skorzystać z ich oferty, ale i boję się, bo nie wiem

    Spróbuj w PTF, (Polskie Towarzystwo Finansowe)

  • 3. Data: 2003-10-17 12:33:45
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Monika" <a...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > zdolności kredytowej? Gdzie tu jest haczyk i jak się przed nim bronić.
    > Przyznam, że mam chęć skorzystać z ich oferty, ale i boję się, bo nie wiem

    Tak, jak najgorsze.
    Haczyk polega na tym, że większość firm udzielających super korzystne
    pożyczki zwykle nigdy nie udzieliło ani jednej, a szefostwo firmy wcześniej,
    czy poźniej ląduje w pierdlu.
    System argentyński po prostu.

  • 4. Data: 2003-10-17 15:06:10
    Od: kam <X...@X...plX>

    poilkj wrote:
    > Haczyk polega na tym, że większość firm udzielających super korzystne
    > pożyczki zwykle nigdy nie udzieliło ani jednej, a szefostwo firmy wcześniej,
    > czy poźniej ląduje w pierdlu.

    chyba później... i to bardzo późno..

    KG

  • 5. Data: 2003-10-17 15:42:26
    Od: "Monika" <a...@a...pl>

    Ale jesli te firmy istnieją już kilka lat to przecież by było wokół nich
    jakieś zamieszanie jeżeli by tych kredytów nie udzielały. A one mają ogromną
    ilość klientów. Poza tym zapewniano mnie że pieniądze otrzymam w terminie
    nie dłuższym jak trzy tygodnie.

  • 6. Data: 2003-10-17 18:04:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie, jeśli warunki kredytu Ci odpowiadają (odsetki, prowizja), a
    firma nie żąda wpłaty prowizji "z góry" to można zaryzykować. Najwyżej
    poniesiesz koszty kilku kserokopii. Ale przy wpłacie prowizji "z góry"
    silnie bym radził rozwagę. Generalnie, niech sobie prowizje potrącą z
    wypłaty kredytu.

  • 7. Data: 2003-10-17 18:40:51
    Od: kam <X...@X...plX>

    Monika wrote:
> [...]
    > ilość klientów. Poza tym zapewniano mnie że pieniądze otrzymam w terminie

    Wszystkich zapewniano... Umowę i jej ogólne warunki przeczytałaś?
    Zresztą podaj nazwę firmy będzie prościej...

    KG

  • 8. Data: 2003-10-17 21:30:59
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    ogromną
    > ilość klientów. Poza tym zapewniano mnie że pieniądze otrzymam w terminie

    Pomysl przez chwile na spokojnie.... skoro istnieja juz tyle lat
    to znaczy ze maja sie dobrze...
    To znaczy ze pieniedzy raczej nie traca...

    Skoro pozyczaja przy tak duzym ryzyku ze nie
    dostana z ich powrotem to znaczy ze maja praktyke w odzyskiwaniu
    pieniedzy. Inaczej by nie przetrwali.

    Pomysl czy zdrowo myslacy czlowiek pozyczy pieniadze
    komus obcemu kto nie daje gwarancji ze je odda??

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-10-18 10:10:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003, poilkj wrote:
    [...]
    >+ większość firm udzielających super korzystne [...]
    >+ System argentyński po prostu.

    MSZ to jest jak z hackerstwem: niewłaściwa nazwa na
    niewłaściwe zjawisko.
    System argentynski (stosowany OIDP wcześniej w krajach
    afrykańskich !) jest całkiem niezłym rozwiązaniem, tyle że
    *właściwie* stosowany (po pierwsze: w ramach samopomocy,
    a *nie* przez "firmę").
    Fakt powszechnego niewłaściwego wykorzystywania tego
    samego mechanizmu ekonomicznego powoduje że "system
    argeńtyński" staje się nie wiedzieć czemu synonimem
    złodziejstwa :(, całkiem jak pojęcie "haker" :( (to
    tak jakby bycie ślusarzem było przestępstwem ;>).
    Patrz również "tranzystor", "mieszkanie hipoteczne",
    "kwota wolna od podatku"...

    pozdrowienia, Gotfryd