  • 1. Data: 2002-12-27 18:37:31
    Temat: Prokuratura - Pytanie
    Od: "Krzyszt@f" <k...@i...pl>

    Witam

    Czy mozecie mi powiedziec kto moze zlozyc zawiadomienie do prokuratury o
    przestepstwie ??

    Czy "osoba" skladajaca takie zawiadomienie moze w danym momencie cosnac
    takie zawiadomienie??

    Jak to wszystko wyglada

    Prosze o pilna odpowiedz.

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-12-27 18:50:41
    Temat: Re: Prokuratura - Pytanie
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Czy mozecie mi powiedziec kto moze zlozyc zawiadomienie do prokuratury o
    > przestepstwie ??

    kazdy- osoba fizyczna i prawna
    Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego
    z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.
    Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

    § 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą
    działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu,
    są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz
    przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do
    ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego
    zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.

    § 3. Zawiadomienie o przestępstwie, co do którego prowadzenie śledztwa jest
    obowiązkowe, lub własne dane świadczące o popełnieniu takiego przestępstwa
    Policja przekazuje wraz z zebranymi materiałami niezwłocznie prokuratorowi.

    istnieje tez prawny obowiazek zawiadomienia o przestepstwie sciganym z
    urzedu, ale dotyczy on najpowazniejszych przestepstw.

    > Jak to wszystko wyglada
    >
    > Prosze o pilna odpowiedz.

    napisz o jakie przestepstwo moze chodzic, czy scigane z urzedu, z oskarzenia
    prywatnego, na wniosek pokrzywdzonego.

    pozdr
    ssj5

  • 3. Data: 2002-12-27 18:56:41
    Od: "Krzyszt@f" <k...@i...pl>

    Nie mam pojecia jeszcze o co chodzi. Wiem tylko iz dzis przyszlo do mnie
    jakies wezwanie z prokuratury. Problemem jest to iz od 27.01.2002 jestes na
    warunkowym zwolnieniu (odbylem 8 z 12 miesiecy ). W tym czasie napewno nic
    nie przeskrobalem wiec nie wiem o co moze chodzic. Moze stare grzechy. Moze
    jakis bank mnie sciga za niesplacony kredyt. Czy w takim przypadku kiedy
    dogadalbym sie z bankiem mozna wycofac takie oskarzenie ?? . Zmienilem
    miejsce zamieszkania i nie podalem nowego miejsca kuratorowi ( nie celowo
    gdyz dawalem jemu telefon do mojej pracy, poprostu zapomnialem ) ale czy
    gdyby kurator chcialby mnie szukac moze poprzez prokurature ??

    pozdrawiam,

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-12-27 19:02:06
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Nie mam pojecia jeszcze o co chodzi. Wiem tylko iz dzis przyszlo do mnie
    > jakies wezwanie z prokuratury.

    co jest na wezwaniu? jako kogo cie wzywaja? jaka sygnatura akt?/chodzi o
    literki/dostawales wczesniej jakies wezwania na policje? byles juz
    przesluchiwany w ostatnim okresie czasu?
    ssj5

  • 5. Data: 2002-12-27 19:09:19
    Od: "Krzyszt@f" <k...@i...pl>

    Powiem Tak

    Nie wiem co to za wezwanie. Moja mama nie odebrala tego wezwania poniewaz na
    wezwaniu byl moj adres moje nazwisko ale nie moje imie. Natomias imie i
    nazwisko takie jak na wezwaniu ma moj kuzynek ktory chyba jeszcze odbywa
    kare 8 lat wiezienia ;-( i mieszka w tym samym miejscu. Do domu rodzicow nie
    przyjezdzala zadna policja, nie dostawalem zadnego wezwania z sadu itp. OD
    roku mieszkam w Gdansku (po wyjsciu z ZK) przeprowadzilem sie tutaj i
    prowadze naprawde przykladne zycie. A rodzicie i moje stale zameldowanie
    jest w lubuskiem. Dzwonilem dzis do prokuratury ale nikt tam dzis nie
    pracuje i mnie wiem czy to pomykla czy cos mi sie szykuje a do poniedzialku
    to chyba zwarjuje. Mam zone i rocznego synka i jakbym mial ich teraz znow
    zostawic to nie wiem co zrobie ;-(