  • 11. Data: 2005-05-16 12:46:46
    Temat: Odp: Procesuje sie 86-letni człowiek!
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    Użytkownik bangladeszcz <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...
    > Kiepscy z was tutaj "prawnicy"!
    > Zamiast radzić, bawicie się moralizatorstwo.
    > Jeszcze jeden dowód na to, że nie warto zadawać pytań amatorom.
    > Do widzenia - nigdy!

    he he no i dobrze............
    pytanie tylko skąd wiedziałem?

  • 12. Data: 2005-05-16 12:50:27
    Temat: Re: Procesuje sie 86-letni człowiek!
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > tak to możesz powiedzieć do studentów.

    ale ma racje, po co ma to ukrywac?

    pasozyt i tyle.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 13. Data: 2005-05-16 13:08:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:

    > ale ma racje, po co ma to ukrywac?
    >
    > pasozyt i tyle.

    to nie takie proste.
    sytuacja zrobiła się chora w momencie kiedy przeszliśmy na kapitalizm.
    Bo zastana sytuacja w żaden sposób nie chciała się wpasować w model
    rynku pieniądza.
    Tego nie da się w taki prosty sposób zamknąć jednego dnia.

  • 14. Data: 2005-05-16 13:27:58
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 16.05.2005 b...@p...onet.pl <b...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Z tego, co się orientuję - przepisy milczą, czy po przegranym sporze lokatora
    > obciąża różnica pomiędzy czynszem skutecznie podwyższonym a skutecznie płaconym.
    > Natomiast nawet przy skrajnie niekorzystnej dla właściciela wykładni można
    > obciążyć lokatora roszczeniem odszkodowawczym za powstałą w ten sposób szkodę w
    > majątku właściciela.

    Dokladnie. Inna sprawa, ze kwestia roznicy czynszu lezy w tym momencie w gestii
    sadu. A sedzia zapewne uzna w tym momencie straty poniesione przez pozwanego
    wlasciciela.

    > Wszystko zależy od tego, czy gra jest "warto świeczki".

    Ograniczony nieco chyba jestem, ale nie potrafie sobie w takim przypadku
    wyobrazic "gry wartej swieczki" ;-) No chyba, ze ktos wie ze za 6-8
    miesiecy otrzyma wysoki zastrzyk gotowki, a na razie jej po prostu nie ma.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 15. Data: 2005-05-16 14:12:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    szkodę w
    > majątku właściciela.
    > Wszystko zależy od tego, czy gra jest "warto świeczki".

    Przepisy wcale nie milczą, tylko nie ma potrzeby tego normować.
    Właściciel podnosi czynsz. Ty się odwołujesz, więc obowiązuje stara
    umowa. W momencie, gdy sąd uznaje, że właściciel miał prawo podnieść
    czynsz obowiązuje nowa umowa. Tak więc należy zapłacić nadwyżkę z
    odsetkami ustawowymi.

  • 16. Data: 2005-05-16 15:01:40
    Od: "albert" <a...@w...pl>

> [...]
    > rynku pieniądza.
    > Tego nie da się w taki prosty sposób zamknąć jednego dnia.

    ale kto mówi o jednym dniu?
    15 lat już mineło, czy to za mało?
    moim zdaniem czas minął.

  • 17. Data: 2005-05-16 15:26:39
    Temat: Re: Odp: Procesuje sie 86-letni człowiek!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    albert wrote:

    > ale kto mówi o jednym dniu?
    > 15 lat już mineło, czy to za mało?
    > moim zdaniem czas minął.

    to postaw sejm przed trybunałem stanu skoro przez 15 lat nie potrafił
    rozwiązać problemu mieszkań komunalnych, które nagle stały się czyjąś
    prywatrną własnością.
    Normalnie rynek przygotowuje się do takich sytuacji latami, buduje się
    mieszkania na wynajem, jest konkurencja i ceny utrzymują się na
    rynkowym poziomie.
    U nas tego okresu nie było, właściciele mieszkań ustalają ceny jak chcą
    i mają do tego prawo, ale normalnie spotkaliby się z mocną konkurencją i
    mocno by się drapali po głowie, czy na podwyżce zarobią czy stracą.
    Dzisiaj mogą czuć się bezkarni, bo nie mają konkurencji.
    Skoro sejm pozwala na taką sytuację to dawno powinien za to odpowiedzieć.

  • 18. Data: 2005-05-16 15:46:29
    Temat: Odp: Odp: Procesuje sie 86-letni człowiek!
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > to postaw sejm przed trybunałem stanu skoro przez 15 lat nie potrafił
    > rozwiązać problemu mieszkań komunalnych, które nagle stały się czyjąś
    > prywatrną własnością.

    nagle się nie stały własnością, zawsze miały właściciela
    tylko wszyscy jechali na jego krzywdzie a teraz łaskawie może odzyskać co
    jego.
    oczywiście zdewastowane bo przecież było niby "niczyje"

> [...]
    > Dzisiaj mogą czuć się bezkarni, bo nie mają konkurencji.
    > Skoro sejm pozwala na taką sytuację to dawno powinien za to odpowiedzieć.

    pewnie powinien ale kto i jak ma to zrobić?
    bo póki co to właśnie prywatni właściciele ponoszą tego konsekwencje.
    a na dokładkę robią jeszcze z nich krwiopijców.
    a wypadałoby chyba wyrównać 50 lat wstecz darmowego najmu?
    spółdzielnie krzyczą 200% czynszu za bezumowny najem mieszkania
    może by ta zasady przenieść na prywatnych właścicieli?
    +odsetki.:)))

  • 19. Data: 2005-05-17 09:49:23
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Lub umrze...
    JaC

  • 20. Data: 2005-05-17 09:55:38
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    To nie jest takie proste.
    Otóż ten dziadek przez lata otrzymywał pensję opartą na jakimś tam wyliczeniu (na
    tyle, żeby ani nie umarł, ani nie
    zrobił rewolucji), że czynsz za mieszkanie ma niski.
    Podobnie z jego obecną emeryturą czy rentą: można powiedzieć, że jej wysokość jest
    zdyskontowana poziomem czynszów,
    jakie obowiązywały przed ostatnim orzeczeniem trybunału.
    I de facto mógłby wyp....ć, gdyby ZUS czy inny budżet był gotów ponieść konsekwencje
    uwolnienia [częściowo przejściowego
    prawdopodobnie, bo obowiązują nie tylko prawa podaży i popytu, ale i cykle
    koniunkturalne niezwykle silne w
    nieruchomościach, patrz inne rynki jak Norwegia czy Londyn] czynszów.
    Ekonomia, to system naczyń połączonych.
    JaC