    From: Z_D <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proces sądowy, po dochodzeniu, ale zgłoszenia szkody brak.
    Date: Fri, 5 Jul 2013 21:48:39 +0000 (UTC)

    W artykule <51d70045$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    Robert Tomasik napisal(a):

    > Inicjatywy pokrzywdzonego de facto wymaga bardzo niewiele przestępstw, w
    > których wymagane jest złożenie wniosku o ściganie. W każdym innym wypadku
    > prokurator może prowadzić postępowanie nawet wbrew woli pokrzywdzonego.
    > Jednym z częstszych takich sytuacji jest spowodowanie wypadku drogowego,
    > gdzie pokrzywdzonymi są członkowie rodziny sparwcy i nie ma innych
    > pokrzywdzonych.

    przy ocenianiu tego przypadku wg. mnie
    trzeba rozróznić tzw.wartość sporu i wziąc pod uwagę:

    - wypadek drogowy jest WYPADKIEM, na drodze (raczej) publicznej
    ( a to z samej istoty juz jest penalizowane)
    A tzw. "drobne" stłuczki nie sa WYPADKAMI, i uchodza na sucho
    Nie napiszesz mi- "ale gdy wzywana jest policja, itd" ??
    - KONSEKENCJE zdrowotne wypadku dla uczestników (utrata zdrowia)
    - w dalszej perspektywie koniecznośc długotrwałego leczenia i
    rehabilitacji ( a to obciąża Skarb Państwa)
    - uszkodzone samochody sa z reguły ubezpieczone,więc koszty napraw
    (towarzystowa ubezpieczeniowe)
    mamy więc POSZKODOWANYCH.

    Zas w moim przypadku, nie ma straty na majatku, nikt sie nie skarży.
    SP nie stracił, ani nie straci ani złotówki.
    Choc w zasadzie - straci. Bo sprawa zapewne skończy sie umorzeniem,
    Koszty postepowania weźmie na siebie Państwo.
    Policja i prokuratura otrzyma nagrody za czujność.

    :)

    --
    Pozdr. Z_D