  • From: "Alek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proces o odszkodowanie - czy są podstwy ???!!!
    Date: Mon, 19 Aug 2002 12:48:16 +0200

    Użytkownik Johny <1...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajqdu6$g3u$...@n...tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Moja siostra została potrącona przez samochód. Doznała poważnych obrażeń
    >
    > Moje pytanie - czy ma ona jakiekolwiek możliwości wytoczenia procesu
    sprawcy
    > wypadku o odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu, utrate korzyści
    ( praca )
    > oraz szkody moralne ( ból, cierpienie ).

    Odszkodowanie za rzeczywiste szkody i utracone korzyści
    oraz zadośćuczynienie za szkody moralne.

    > Sprawa o orzeczenie winy sprawcy wypadku jest w toku - czy jej wynik może
    > mieć wpływ na odpowiedź na moje pytanie ???

    Ważne jest ustalenie kto jest sprawcą zdarzenia. Jego wina nie ma tu
    znaczenia.

    > Proszę o radę i pomoc - czy taki proces ma jakiekolwiek szanse na wygraną
    Tak
    Zakładam, że kierowca był ubezpieczony, więc ostatecznie adresatem
    roszczenia bedzie ubezpieczyciel. Poszukaj dobrego adwokata.

    Alek