eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: "Procedury"... › Re: "Procedury"...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.icm.edu.pl!pwr.wroc.pl!news.wcss.wroc.
    pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Procedury"...
    Date: Mon, 12 Apr 2010 17:05:19 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 48
    Message-ID: <hpvcro$j7t$2@news.dialog.net.pl>
    References: <Pine.WNT.4.64.1004101319260.2932@quad> <hpps4k$anv$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@z...googlegroups.com>
    <hppuib$op4$1@news.task.gda.pl> <4bc08a4e$1@news.home.net.pl>
    <hpq3p8$arj$1@inews.gazeta.pl> <4bc0c4f9$1@news.home.net.pl>
    <hps3d2$9jc$1@node1.news.atman.pl> <hps7f6$7o9$4@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hpsbl3$1c5$1@inews.gazeta.pl> <hpsdmi$8n5$2@inews.gazeta.pl>
    <hpsdv1$9nb$1@inews.gazeta.pl> <hpsegl$bth$1@inews.gazeta.pl>
    <hpsf21$e3v$1@inews.gazeta.pl> <4bc1d061$1@news.home.net.pl>
    <hpuiak$5iu$2@news.onet.pl> <hpv9bs$nbf$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-14-194.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1271084728 19709 78.8.14.194 (12 Apr 2010 15:05:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Apr 2010 15:05:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719)
    In-Reply-To: <hpv9bs$nbf$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:635607
    [ ukryj nagłówki ]

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Ponoć samolot spadł z małej wysokości (4 metrów?) a podobnych wypadków
    > była cała masa -- wszędzie ginęło 100% znajdujących się na pokładzie?
    > Oczywiście nie. Znam kilka przypadków twardego lądowania przy którym
    > kończyło się na łamaniu kończyn i sińcach, nie na śmierci 100%
    > znajdujących się na pokładzie.

    Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium
    Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT)

    Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest
    mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje
    się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe
    zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli
    świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby
    upewnić się co do warunków lądowania, i na tej podstawie
    podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też
    jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili
    się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku
    awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna.
    Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i
    przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do
    wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują
    jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu
    sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby
    uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap
    bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie
    klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż
    pilot, nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie
    wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając
    wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h.

    Źródło
    http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100412&ty
    p=tk&id=tk15.txt

    A tu sensowne teksty o sowieckim mataczeniu.
    http://wiadomosci.onet.pl/2153773,11,posel_pis_w_nas
    zym_dzienniku_rosja_mataczy,item.html


    --
    Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1