    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z zarządem WM przez dewelopera
    Date: Fri, 2 Oct 2009 19:39:12 +0200

    Łaku wyskrobał(a):
> [...]
    > z przepisami ustawy o własności lokali.
    > 2) Zarząd nieruchomością wspólną stanowiącą współwłasność DeweloperYYY
    > będzie wykonywany przez spółkę jako zarząd powierzony(art. 18 ust.1
    > ustawy o własności lokali)
    > Strony zgodnie postanawiają, iż powyższy zarząd będzie sprawowany
    > odpłatnie na warunkach odpłatności stawek rynkowych przez okres 5 lat
    > licząc od daty uzyskania ostatecznego pozwolenia na użytkowanie
    > budynku."

    > Może ktoś był w identycznej sytuacji i zrzucił z własnej WM balast

    Nie był, ale potrafi sobie wyobrazić sytuację.

    > Interesuje mnie jaki w tym przypadku obrać scenariusz działań?

    Domyślam się, że na tej [zacytowanej wyżej] podstawie macie - jako
    wspólnota - jeszcze odrębną umowę o zarządzanie z deweloperem, która m.in.
    precyzuje stawki i zakres obowiązków. Można taką umowę wypowiedzieć i
    jednocześnie pozbyć się dewelopera - to nie stanowi wątpliwości. Natomiast
    kwestią, nad którą jako wspólnota powinniście się zastanowić, to ewentualne
    konsekwencje finansowe. Deweloper będzie żadał odszkodowania i będzie miał
    na jego uzyskanie spore szanse. Z grubsza odszkodowanie, jakiego można się
    spodziewać, to kwota, jaką deweloper zarobiłby do końca 5-letniego okresu
    umowy.

    --
    .B:artek.