eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z reklamacją - prośba o pomoc › Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!no
    body
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
    Date: Fri, 28 Oct 2005 06:41:16 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 22
    Message-ID: <c...@z...router>
    References: <djenir$8g3$1@nemesis.news.tpi.pl> <djfdmp$ie9$1@inews.gazeta.pl>
    <djfqog$fot$1@nemesis.news.tpi.pl> <n...@z...router>
    <djgbat$m0p$1@inews.gazeta.pl> <5...@z...router>
    <djm5pd$mmf$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm141.omega225.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1130452978 24665 218.186.225.141 (27 Oct 2005 22:42:58 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Oct 2005 22:42:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:337840
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <djm5pd$mmf$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
    > Marcin Debowski napisał(a):
    >> Moje wątpliwości wynikają głównie z tego, że takie postępowanie to w
    >> praktyce przerzucenie odpowiedzialności na sprzedawce za niedochowanie
    >> nalezytej staranności konsumenta. Dodatkowo, wydawałoby się (na chłopski
    >> rozum), że udowodnienie faktu zawarcia umowy powinno poprzedzać właściwą
    >> reklamację, bo ta odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłącznie konsekwencją
    >> zawarcia umowy a sam jej fakt jest tu właśnie sporny.
    > Przepisów dowodowych nie można chyba nazwać przerzuceniem
    > odpowiedzialności. W końcu sprzedawca ten dokument ma, a skoro nie chce
    > mu się szukać...

    Te przepisy zobowiązują sprzedawcę wobec sądu a nie wobec konsumenta.
    Nie widzę powodu dla którego ten pierwszy w normalnym trybie reklamacyjnym
    ma ponosić koszty szukając potwierdzenie zakupu w swoich rejestrach. To
    nie musi być mały sklepik, który sprzedaje 3 sztuki czegoś-tam dziennie.
    Zresztą, dlaczego sąd właściwie ma żądać takiego dowodu? Przecież
    sprzedawca nie będzie twierdził, że on nie istnieje, a że odrzucił
    reklamację bo go nie przedstawiono.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1