eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z reklamacją - prośba o pomoc › Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!no
    body
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
    Date: Mon, 24 Oct 2005 06:27:17 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 22
    Message-ID: <5...@z...router>
    References: <djenir$8g3$1@nemesis.news.tpi.pl> <djfdmp$ie9$1@inews.gazeta.pl>
    <djfqog$fot$1@nemesis.news.tpi.pl> <n...@z...router>
    <djgbat$m0p$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm141.omega225.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1130106307 2552 218.186.225.141 (23 Oct 2005 22:25:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Oct 2005 22:25:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:337091
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <djgbat$m0p$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
    > Marcin Debowski napisał(a):
    >> Klient ma ów dowód
    >> płatności z banku ale skojarzenia tej płatności z zakupem reklamowanego
    >> towaru może dokonać jedynie sprzedawca. Sprzedawca nie idzie na ugodę i
    >> sprawa kończy się w sądzie. I teraz co właściwie dalej? Czy w grę wchodzi
    >> np. art. 248. § 1. kpc bo mam mieszane odczucia? W końcu istotą sporu
    >> jest w tym momencie nieprzedstawienie dowodu zakupu a nie sama reklamacja.
    > A dlaczego nie? Istotą sporu zawsze jest odpowiedzialność sprzedawcy i
    > wszystkie jej przesłanki a więc i samo zawarcie przez strony umowy
    > sprzedaży, tylko że zwykle okoliczność zakupu w określonym sklepie jest
    > bezsporna. A tu też będzie wymagała dowodu.

    Moje wątpliwości wynikają głównie z tego, że takie postępowanie to w
    praktyce przerzucenie odpowiedzialności na sprzedawce za niedochowanie
    nalezytej staranności konsumenta. Dodatkowo, wydawałoby się (na chłopski
    rozum), że udowodnienie faktu zawarcia umowy powinno poprzedzać właściwą
    reklamację, bo ta odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłącznie konsekwencją
    zawarcia umowy a sam jej fakt jest tu właśnie sporny.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1