    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
    Date: Sun, 23 Oct 2005 17:47:36 +0200

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Nb. ciekawi mnie jak to wszystko wygląda praktycznie. Mamy sytuację jak tu
    > opisaną. Sprzedawca nie przyjmuje reklamacji twierdząc, że wobec braku
    > okazania dowodu zakupu nie ponosi odpowiedzialności.

    Czy sprzedawca ma prawo nie przyjąć reklamacji? MZ nie, szczególnie że
    przecież termin na ustosunkowanie się do niej wraz ze wszystkimi
    konsekwencjami będzie biegł. Może natomiast nie uwzględnić reklamacji
    twierdząc że towar nie został zakupiony u niego. Można powiedzieć że
    robi to od razu, ale pozostaje jeszcze kwestia czy będzie mógł zajęcie
    przez siebie stanowiska udowodnić...

    > Klient ma ów dowód
    > płatności z banku ale skojarzenia tej płatności z zakupem reklamowanego
    > towaru może dokonać jedynie sprzedawca. Sprzedawca nie idzie na ugodę i
    > sprawa kończy się w sądzie. I teraz co właściwie dalej? Czy w grę wchodzi
    > np. art. 248. § 1. kpc bo mam mieszane odczucia? W końcu istotą sporu
    > jest w tym momencie nieprzedstawienie dowodu zakupu a nie sama reklamacja.

    A dlaczego nie? Istotą sporu zawsze jest odpowiedzialność sprzedawcy i
    wszystkie jej przesłanki a więc i samo zawarcie przez strony umowy
    sprzedaży, tylko że zwykle okoliczność zakupu w określonym sklepie jest
    bezsporna. A tu też będzie wymagała dowodu.

    KG