    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Subject: Re: Problem z prawami autorskimi
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 18 Mar 2006 00:35:32 +0100

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *art* wypowiedziała te słowa:

    > - Jesli planuje (sam lub z wspolautorem tamtej ksiazki) nowa,
    > zdecydowanie poszerzona ksiazke na ten sam temat, to czy wydawca
    > poprzedniej moze mnie zaskarzyc za wydanie tytulu na ten temat, jesli
    > on twierdzi (nieslusznie zreszta) ze byl pomyslodawca tamtej?

    Skoro nie doszło do zawarcia żadnej umowy to nie sposób twierdzić, że
    doszło do przeniesienia autorskich praw majątkowych do utworu na owego
    wydawcę. Zatem jego pogróżki są czczą gadaniną.

    > - Jesli przygotowuje nowa ksiazke, czy mam prawo korzystac ze swoich
    > wlasnych materialow, jakich uzywalem do przygotowania tamtej ksiazki?
    > Sa to np. wywiady zarejestrowane na tasmach magnetofonowych,
    > kserokopie artykulow etc. Zdaniem wydawcy NIE MAM PRAWA korzystac z
    > materialow jakie zdobylem przy pracy nad tamta ksiazka (jak dla mnie
    > kompletna bzdura).

    Bzdura, oczywiście możesz korzystać z efektów swojej pracy, skoro nie
    doszło do zbycia praw do w.w. materiałów.

    > - Czym moze mi zagrozic wydawca w wypadku gdyby opublikowal nowa
    > ksiazke na ten sam temat pod innym tytulem? Czy w ogole ma jakies
    > prawne podstawy.

    Skoro nie ma papierów to doszło do udzielenia licencji niewyłącznej. A
    niewyłączną dziś udzielasz wydawnictwu A a następnie wydawnictwu B.

    > Przypominam, ze ja ani drugi autor nie podpisywalismy ZADNEGO
    > dokumentu przy okazji wydania tamtej ksiazki.

    Przypomnij to swojemu "partnerowi" i poproś, żeby rozpoznał temat jak
    się to ma do jego pozycji prawnej w ew. sporze ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||