    From: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z prawami autorskimi
    Date: Fri, 17 Mar 2006 23:54:23 +0100

    > Czy takie wydanie pod nazwa "sztucznego" tworu, a nie firmy jest legalne?

    jak najbardziej, to mogla byc np. nazwa dzialu tej firmy, badz cokolwiek...

    > - Jesli planuje (sam lub z wspolautorem tamtej ksiazki) nowa,
    > zdecydowanie poszerzona ksiazke na ten sam temat, to czy wydawca
    > poprzedniej moze mnie zaskarzyc za wydanie tytulu na ten temat, jesli on
    > twierdzi (nieslusznie zreszta) ze byl pomyslodawca tamtej?

    rozumiem, ze nie macie nic na pismie, wiec moze was zaskarzyc, jesli potrafi
    udowodnic, ze ma prawa do tego tekstu, ktorych nie ma jesli jest tak jak
    piszesz... bo tutaj wazne jest, czy byliscie podani jako autorzy tego
    tekstu, bo jesli nie, to wszystko wskazuje na to, ze byla to tamta firma i
    nic do tego nie macie...

    > - Jesli przygotowuje nowa ksiazke, czy mam prawo korzystac ze swoich
    > wlasnych materialow, jakich uzywalem do przygotowania tamtej ksiazki? Sa
    > to np. wywiady zarejestrowane na tasmach magnetofonowych, kserokopie
    > artykulow etc. Zdaniem wydawcy NIE MAM PRAWA korzystac z materialow jakie
    > zdobylem przy pracy nad tamta ksiazka (jak dla mnie kompletna bzdura).

    hmmm, spytaj sie go czy wszystkie notatki masz mu przekazac, czy zniszczyc
    :), przeciez to jest smieszne :)

    > - Czym moze mi zagrozic wydawca w wypadku gdyby opublikowal nowa ksiazke
    > na ten sam temat pod innym tytulem? Czy w ogole ma jakies prawne
    > podstawy.

    nie powinienes miec problemow, jesli bylem zapisany jako wspolautor w tamtej
    ksiazce...

    > Przypominam, ze ja ani drugi autor nie podpisywalismy ZADNEGO dokumentu
    > przy okazji wydania tamtej ksiazki.

    duuuzy blad :)

    > Prosilbym o jakies porady, sugestie i wskazowki. Jesli cos jest niejasne
    > (a wiem, ze przy takim zagadnieniu byc moze), prosze o info, postaram sie
    > wyjasnic, dookreslic.

    dobrze myslisz, gosciu chce was zastraszyc, jesli masz notatki, nagrania,
    "dowody" tego, ze jestes autorem, nie masz problemu.

    > Z gory serdecznie dziekuje za pomoc,
    > Pozdrawiam, M.

    pozdrawiam
    pawel