  • 21. Data: 2011-09-17 22:13:36
    Temat: Re: Problem z polityką szkoły co do wysokiej zdawalności maturalnej...!
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-17 17:02:19 +0000, "emeryt" <e...@o...pl> said:

    >>> mierny -> dopuszczający
    >>
    >> Dziękuję za wyjaśnienie
    >
    > Ty chyba żartujesz?

    Nie. Śmiertelnie poważnie szukałem miernego (wiem co znaczy, ale nie
    mam pojęcia do czego używane jest w szkolnictwie - stąd
    zresztą poszukiwania) i nie znalazłem, co zresztą zacytowałem.
    Nie czytałeś?

    > przecie nazewnictwo mierny funkcjonowało od początku
    > wprowadzenia 6 stopniowej skali.

    A ja wychowałem się na innej skali, więc szukałem.
    Nie znalazłem, zapytałem, dostałem wyjaśnienie, podziękowałem.
    Nie czytałeś?

    > Nie jestem pewien

    Tak, oczywiście.

    > ale chyba nawet na świadectwie cos takiego
    > było wpisywane - nie dopuszczający a mierny.

    Tu też się mylisz.

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2011-09-17 22:48:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tu też się mylisz.

    Nie myli się.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Szkolna_skala_ocen

    Od 1991 roku powyższa skala została poszerzona, dodano ocenę 1
    (niedostateczną) i ocenę 6 (celującą). Ocena 2 stała się od tej chwili oceną
    pozytywną o nazwie "mierna" (od roku szkolnego 1999/2000 zmieniono nazwę
    oceny 2 na "dopuszczający") .

  • 23. Data: 2011-09-18 09:05:41
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-17 14:13, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "maxknowledge" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > splunąć. Tak więc dużo prawdy jest w tekście z demotywatorów: "Uważasz,
    > że matura jest trudna, to poczekaj do pierwszej sesji". Na moim kierunku
    > (informatyka), po pierwszym semestrze z 65 osób zostało 30. Do 3. roku
    > dotrwały 24 osoby. Ale może na innych kierunkach typu turystyka jest
    > prościej. Nie wypowiadam się, bo nie wiem.
    >
    > c) Nie jest powiedziane, że każdy w RP musi posiadać maturę. Jeśli się
    > komuś nie chce uczyć, to do wykonywania wielu zawodów matura wcale nie
    > jest niezbędna. W zasadzie to jest niezbędna jedynie do pójścia na studia.

    d) obiecac ze sie nie przystapi do matury a po otrzymaniu miernego do
    niej przystapic

    P.

  • 24. Data: 2011-09-19 08:44:28
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 14:13:30 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Zgodne z prawem postępowanie szkoły nie jest, ale córka ma wg mnie dwa
    > wyjścia:

    Zapomniales o wyjsciu najprosatszym - niech sie zacznie uczyc.
    CXo i tak zreszta bedzie musiala zrobic, skoro koniecznie chce do tej matury
    przystapic - to z wiedza na poziomie mierny bedzie moze ciezkie.
    Moze - bo te nowe matury to jakas popierdolka jest a nie porzadna matura,
    trzeba sie naprawde wysilic by tego nie zdac.
    Niech sie cieszy ze starej zdawac nie musiala.

    --
    Mark

  • 25. Data: 2011-09-19 11:00:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Zapomniales o wyjsciu najprosatszym - niech sie zacznie uczyc.

    Nie mówmy o rzeczach nierealnych. ;)

  • 26. Data: 2011-09-22 21:23:24
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    >Użytkownik "maxknowledge" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    bx.googlegroups.com...
    >Wydaje mi się, że szkoła nie działa sprawiedliwie. Powinna iść w innym
    >kierunku, aby stworzyć lekcje ciekawymi, jasnymi, zachęcić do
    >zdobywania wykształcenia i sprzyjać podjęciu decyzji do przystąpienia
    >do egzaminu dojrzałości, zachęcać do zdobywania wiedzy.

    A co to jest sprawiedliwość?
    Zapisz córkę do saleziańskiej PŁATNEJ szkoły.
    Zapłacisz i ZMIENISZ sprawiedliwość.
    Zasady są jasne. Grasz w szachy?
    Czy masz pretensje, że skoczek skacze dwa w przód i jedno w bok?

    Feromon

    PS. Wydaje Ci się w sprawie sprawiedliwości.
    Także PIS to Prawie Intencyjnie Sprawiedliwość.