eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa? › Re: Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
    Date: Thu, 15 Dec 2011 06:51:17 +0100

    news:jcb4ji$2ep$3@inews.gazeta.pl...

    > Spójrz na to pragmatycznie - czy gdybyś zgłosił się ostatniego dnia, i
    > tego dnia zgłosiłoby się 50 innych osób, to w jaki sposób oferent miałby
    > zrealizować zlecenie?
    >
    > Jeśli zależało Ci na wykonaniu umowy przed wigilią (pazurki? fryzjer?), to
    > w swoim własnym interesie powinieneś zaklepać sobie termin jak
    > najwcześniej, od razu po zakupie kuponu.

    Może to, co proponujesz jest rozsądne (tj w tym sensie, że zabezpiecza przed
    głupotą sprzedawcy) ale wcale takie działanie nie było obowiązkowe! tj.
    sprzedawca nie uwarunkował realizacji usługi od tego działania.
    Do obowiązkach sprzedawcy i w jego interesie lezy bowiem tak sformułować
    warunki realizacji umowy, aby mógł się z niej wywiązać. Skoro tego nie
    uczynił nabywca usługi może domagać się jej realizacji w kazdym terminie
    zgodnym z tym, co w umowie napisano.
    jesli wówczas sprzedawca tej umowy nie zrealizuje to kupujacy może dochodzić
    od niego swoich praw w tym i ewent. odszkodowania.