  • 1. Data: 2003-07-21 10:42:15
    Temat: Problem z adwokatem
    Od: "Jeremi" <j...@t...pl>

    Witam
    Pisze w imieniu kuzyna, wiec podam tylko informacje jakie sam
    posiadam.
    Facet od kilku lat lazi po wszystkich mozliwych sadach, powod: jego
    (juz prawie byla) zona.
    Maj jedna sprawe rozwodowa (tez sie ciagnie latami), jedna sprawe o
    zagarniecie mienia (ona zabrala prawie wszystko pod nieobecnosc
    kuzyna). Ta jego "prawie byla" ma swietna adwokat, a kuzyn niestety
    trafil na dupe nie prawnika - nic nie zalatwia, nie stawia sie na
    rozprawy itp.; gdy bral pieniadze nie raczyl nikogo poinformowac, ze
    tak to bedzie "zalatwial". W przypadku kuzyna jest to o tyle bardzo
    wazne, bo on jest niepelnosprawny, mial juz kilka operacji na
    kregoslup, porusza sie wylacznie o kulach i to na niewielkie
    odleglosci. Tak wiec bardziej "mobilny" prawnik przydalby mu sie
    bezwzglednie.
    To tyle bardzo krotkiego opisu, teraz prosba: kuzyn chce sie pozbyc
    tego adwokata i poprosic sad o adwokata z urzedu. Jak to zobic? Trzeba
    od tego niemrawego adwokata zabrac wszystkie akta sprawy, by ten nowy
    mogl sie zapoznac ze wszystkim - jak to zrobic by ten pierwszy nie
    mial zadnych watpliwosci by akta oddac, czy jest do tego jakis przepis
    prawny?
    Jak powinno wygladac takie pismo do sadu?
    Bardzo prosze o jakas pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Jeremi

  • 2. Data: 2003-07-21 12:39:40
    Temat: Re: Problem z adwokatem
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jeremi" [...]

> [...]
    > prawny?
    > Jak powinno wygladac takie pismo do sadu?

    na pewno prawnicy z grupy zaraz panu ladnie wytlumacza...

    Ale tak na wszelki wyopdek... mysl,ze NORMALNIE.
    Nalezy cofnac pelnomocnictwo adwokatowi i poprosic o zwrot dokumentow...

    I znalezc sobie innego, lub zalatwic sprawe samemu...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-07-22 10:28:26
    Od: "Jeremi" <j...@t...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > Użytkownik "Jeremi" [...]

    > Nalezy cofnac pelnomocnictwo adwokatowi i poprosic o zwrot
    > dokumentow...

    No to wiemy, ale czy sa jakies przepisy, ktore nakazuja adwokatowi
    zwrocic te akta?
    Czy on _musi_ je wydac, bo z tego co wiem, to facet ma z tym problemy.

    > I znalezc sobie innego, lub zalatwic sprawe samemu...

    Ale jak mniej wiecej powinno wygladac takie pismo do sadu (by
    wygladalo profesjonalnie), zawierajace prosbe o wyznaczenie adwokata z
    urzedu? Rozumiem, ze trzeba by w nim napisac, ze nastapila rezygnacja
    z dotychczasowego adwokata. Czy tak? Rozumiem takze, ze taka prosba
    automatycznie zawiesza proces, az do ustalenia adwokata?
    A moze zamiast adwokata z urzedu, od razu poszukac jakiegos dobrego
    prawnika prywatnie?

  • 4. Data: 2003-07-22 11:24:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Jeremi" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No to wiemy, ale czy sa jakies przepisy, ktore nakazuja adwokatowi
    > zwrocic te akta?
    > Czy on _musi_ je wydac, bo z tego co wiem, to facet ma z tym problemy.

    Wbrew oczekiwaniom koledzy prawnicy nie pomogli....
    Pewnie "musi"....to znaczy jesli nie odda, to mozna sie poskarzyc....

    > Ale jak mniej wiecej powinno wygladac takie pismo do sadu (by
    > wygladalo profesjonalnie),

    Mysle, ze nie musi wygladac profesjonalnie.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-07-22 13:31:45
    Temat: Odp: Problem z adwokatem
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Jeremi <j...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bfj3kr$lqq$...@a...news.tpi.pl...

    i nie zapomnij podac powodu dla ,którego to sąd miałby wyznaczać adwokata z
    urzędu

    Sandra

  • 6. Data: 2003-07-22 17:31:05
    Od: p...@p...fm

    Witaj!

    Widze ze juz masz jakies informacje.

    Uwazaj tylko aby adwokat Twojej ex-zony nie byl cwanszy i nie odpowaiadal na
    Twoje pisma kierowane do sadu.! W ten sposob mozesz miec mase powodow aby z
    adwokata z urzedu nie skorzystac.
    Znam to z autopsji...........

    Pozdrawiam i zycze powodzenia
    Pola

  • 7. Data: 2003-07-22 21:07:43
    Od: "Jeremi" <j...@t...pl>

    Sandra wrote:
    > Użytkownik Jeremi <j...@t...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:bfj3kr$lqq$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > i nie zapomnij podac powodu dla ,którego to sąd miałby wyznaczać
    > adwokata z urzędu

    ??
    Tzn ze sad moze odmowic przyznania adwokata z urzedu?!
    Nawet jesli pozwana (czyli ta jego prawie byla) ma adwokata, ktory ją
    reprezentuje?
    Czy wystarczy napisac, ze z uwagi na rezygnacje z adwokata, ktory nie
    dzialal dla dobra klienta?
    I jeszcze jedno: jesli takiego adwokata sad przyzna, to czy potem z
    takim prawnikiem mozna podpisac umowe na prowadzenie sprawy, ale juz
    prywatnie (jesli oczywiscie okaze sie dobry)?

  • 8. Data: 2003-07-23 09:33:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > napisał:bfj3kr$lqq$...@a...news.tpi.pl...
    >
    > i nie zapomnij podac powodu dla ,którego to sąd miałby wyznaczać adwokata

    Mysle, ze po prostu niezamozny jest i juz dluzej go nie stac....

    Boguslaw