    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem [mieszkanie]
    Date: Mon, 10 Nov 2003 19:23:48 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc43.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Robercie, powoli.
    > Mowa o przypadku że "nie płaci", tak ?
    > Kradzież powiadasz ? Taka legalna kradzież nazywa się wg K.C.
    > "prawem zastawu" :)

    Ale prawo zastawu musi zabezpieczać istniejące zobowiązanie. Po za tym,
    dokąd ja to mieszkanei wynajmuję, to tamten gość bez mojej zgody wejść tu
    nie moze, bo jak wejdzie, to choćby naruszenie miru domowego zgłoszę. Po
    trzecie ustawowe prawo zastawu, to on sobie moze zrealizować zamykając z
    zewnątrz to miszkanie, a nie włamując się do niego. Bo jak się włamie, to
    powiem, że mu zapłaciłem a na stole leżało pokwitowanie tej zapłaty i on
    je ukradł. I jeszcze zabrał 100 zł, które miałem odłożone na leki.

    > Gorsza sprawa z włamaniem: bo umowa najmu musiałaby być chyba
    > najpierw wypowiedziana (zgodnie z prawem) i tu możesz mieć
    > rację. Ale wtedy należałoby bardzo się pilnować, jakieś
    > dowody zebrać w jakim stanie jest mieszkanie: a nuż dzielnicowy
    > da się namówić żeby przyjść...

    Dzielnicowy jako policjant wziąć w tym heppeningu udziału nie może. Może
    wentualnie przyjść jako obywatel Kowalski.

    > Tak BTW: powiedzcie mi, czy notariusz może poświadczyć że
    > np. zdjęcia przedstawiają stan lokalu z dnia... ? ;)
    > co i tak stanowi problem, bo musiałby byc stan "z momentu
    > zdania" :)

    Myslę, że jak najbardziej. Ale sprawa może się rozbić o koszty.