    From: "Baton" <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Premia uznaiowa jako nagroda ??
    Date: Tue, 5 Nov 2002 19:29:19 +0100

    Użytkownik "BOHO" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:DOEMJLHIABABLAKOLGFHAEJBCIAA.rafalbochacki@inte
    ria.pl...

    > Szanowni Grupowicze,
    >
    > mam pilne pytanko dot. premii - zgodnie z orzecznictwem sądowym tzw.
    premia
    > uznaniowa (leżąca wyłącznie w gestii pracodawcy) jest w istocie nagrodą.
    > Kwestię przyznawania i dokumentowania przyznania nagród normuja art 106 i
    > 108 Kodeksu pracy. Jednakże orzecznictwo nie wypowiada się już czy w
    związku
    > z tym że premia uznaniowa jest w istocie nagroda stosuje się do niej
    > przepisy dot. nagrody.
    >
    > Moje pytanie w tej kwestii brzmi więc czy do premii uznaiowej stosuje się
    > przepisy dot. nagrody ??
    >
    > Z orzeczeń wynikałoby że tak, jednak PIP wypowiada się (przez telefon) że
    > nie.

    IMO

    Jesli premia uznaniowa zalezna jest od ilosci przepracowanych dni w danym
    miesiacu i pomimo faktu iz pracodawca nie ma opracowanego regulaminu
    premiowania jest to premia, a nie nagroda. Dodam iz pracodawca ma obowiazek
    zaznaczyc w regulaminie nagradzania iz premie uznaniowe, ktore przyznaje sa
    zalezne od ilosci przepracowanych dni i odpowiednio pomniejszane za
    nieobecnosc w pracy... Lopatologicznie: pracodawca w miesiacu x przyznaje
    pracownikowi premie w wysokosci 1000pln. W miesiacu tym pracownik
    przepracowal tylko 80% dni . Pracodawca wyplaca tylko 800pln. Z
    doswiadczenia wiem, ze zwraca na to uwage zus, np. przy wyliczaniu
    wynagrodzenia za czas niezdolnosci do pracy...

    Jesli natomiast premia uznaniowa zalezy tylko od widzimisie pracodawcy, jest
    niezalezna od ilosci przepracowanych dni to jest traktowana jako nagroda i
    np. nie wchodzi juz do wyliczanego przez zus wynagrodzenia za czas
    niezdolnosci do pracy (pomimo faktu, ze od takiej premii placony jest zus i
    wchodzi ona do "sredniej urlopowej")....

    hmmm... widze ze troszke to pogmatwane ;-)

    Pozdrawiam

    Baton