eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrekluzja dowodowa - sprawa gospodarcza w postępowaniu uproszczonym › Re: Prekluzja dowodowa - sprawa gospodarcza w postępowaniu uproszczonym
    From: "Janek" <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prekluzja dowodowa - sprawa gospodarcza w postępowaniu uproszczonym
    Date: Wed, 31 Jan 2007 21:56:51 +0100

    > Tak, pod warunkiem, że gdy wykaże, że nie mógł ich powołać wcześniej lub
    > gdy potrzeba ich powołania wynikła później.
    > Oczywiście mależy powołac wiarygodne okolicznoości wyjasniające dlaczego
    > akurat na tym etapie postepowania, a nie w pozwie, wksazane zostały
    > twierdzenia, dowody. Natomiat ocna zasadnosci ich powołania należy do sądu
    > (władza dyskrecjonalna sedziego).

    Dzięki Marto, ale nie o to mi chodziło. Problem polega na tym, że co do
    zasady w postępowaniu w sprawach gospodarczych wszystkie twierdzenia i
    dowody trzeba wskazać w pozwie, a w uproszczonym najpóźniej na pierwszej
    rozprawie.
    Więc jeśli mamy sprawę gospodarczą w trybie uproszczonym to w którym
    momencie mamy prekluzję.
    Czy przepisy o postępowaniu uproszczonym są szczególnymi w stosunku do
    postępowania gospodarczego czy na odwrót?

    Ktoś może ma jakieś namiary na orzeczenia albo piśmiennictwo, bo mi sie nie
    udało nic znaleźć.

    J.