    From: "Marek" <t...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo własności firmy do mojego p=?ISO-8859-2?Q?rogramu_-_pilne?=
    Date: Tue, 18 May 2010 16:07:08 +0000 (UTC)

    Dnia 2010-05-18 witek napisał co następuje:

> [...]
    programu

    > Najlepiej nie dopuszczaj do komplikowania sytuacji.
    > Program napisany po za godzinami pracy jest twój. Wiec staraj sie go nie rozwijać w
    godzinach pracy.

    To chyba najlepsze rozwiązanie. Tylko obawiam się, nawet jak program będę rozwijał
    w domu pod kątem
    dostosowania go do potrzeb w pracy, to mój poświęcony czas nie zostanie
    wynagrodzony, a kiedyś, gdy
    będę chciał się rozejść z firmą, szef może poczuwać się do własności kodu programu,
    który do tego
    czasu być może stanie się powszechnym narzędziem używanym w firmie. Musiałby mi chyba
    udowodnić,
    że rozwijałem program w pracy, a nie w domu, no nie?

    > Będziesz miał problemy, ze sprzedażą takiego rozwiniętego programu. Wersja
    pierwotna jest twoja.

    Sprzedawać raczej nie myślę, raczej rozpowszechnić za darmochę po znajomych, ale
    jeśli program
    w rozwiniętej wersji ktoś z nich umieściłby w necie, to czy nie złamałby zakazu
    rozpowszechniania bez
    zgody firmy, która przecież uważałaby ten program jako swoją (współ)własność?

    > Z drugiej strony. Kod napisany w pracy jest ich.

    Nawet jeśli dodam w pracy tylko parę linii kodu do 2 tysięcy już istniejących
    stworzonych w domu?

    > W razie awantury, zostaw im źródla tego co pisałes w pracy. Reszta twoja.

    To jest praktycznie nie możliwe, gdyż poprawki (udoskonalenia) są często robione w
    różnych miejscach kodu,
    więc nie da się tylko samych poprawek zostawić w pracy.

    > Albo rób to po za firmą, albo od razu zaproponuj odsprzedanie kodu firmie, tak aby
    styuacja byla jasna.

    Myślę, że tak zrobię, im wcześniej tym lepiej.

    --
    Pzdr.
    Marek