  • 1. Data: 2008-05-09 05:02:49
    Temat: Prawo telekomunikacyjne
    Od: "Lesio" <f...@h...com.pl>

    Mam prośbę o pomoc do szanownych grypowiczów. Otóż czy takie praktyki sieci
    komórkowych (ERA) są zgodne z prawem.

    Na umowie mam napisane że umowa jest zawarta na czas określony i wygasa
    29-05-2008 r. Natomiast okres rozliczeniowy kończy mi się 05-06-2008r.

    Teraz chcę wypowiedzieć umowę (tzn. nie przedłużać umowy na kolejne 24
    mies.) ale na infolinii twierdzą że obowiązuje mnie 30 dniowy okres
    wypowiedzenia czyli odłączą mi telefon najwcześniej w kolejnym cyklu
    rozliczeniowym czyli 5 lipca !!!
    Pan na infolinii powiedział że nie obowiązuje mnie umowa tylko regulamin,
    którego nawet nie mam i nie podpisywałem żadnego regulaminu !!Czy to jest
    zgodne z prawem skoro na umowie mam wyraźnie napisane UMOWA NA CZAS
    OKREŚLONY DO 29-05-2008

    Co mam zrobić czy musze czekać do 5 lipca czy mogę wysłać im pisemko że
    rezygnuje z dniem 29-05 i mieć ich gdzieś ??

    Dodam, że 8 maja br chciałem podpisać aneks (przedłużenie umowy o 24
    miesiące) - nawet go zamówiłem kurierem razem z telefonem, jednak to co było
    na umowie nie pokrywało się z tym co uzgodniłem z panią (dodam, że w dziale
    utrzymania klienta) więc nie podpisałem aneksu i anulowałem kuriera. W tym
    czasie Era przerzuciła mnie na nowy plan taryfowy tłumacząc że cytuję
    "zamówienie kuriera jest równoznaczne z podpisaniem aneksu) i że przywrócą
    mi stary plan dopiero jak otrzymają zwrot od kuriera - paranoja jakaś !!
    (dodam że nowy plan jest mniej korzystny dla mnie bo chciałem taniej telefon
    a po drugie pani w BOK zapewniała mnie że nowy plan zostanie wprowadzony
    dopiero po podpisaniu przeze mnie umowy i dostarczenia jej przez kuriera do
    ERY)

    Więc się wkurwiłem i chcę rozwiązać ta umowę tylko że oni mnie chyba bardzo
    kochają bo chcę ze mną zostać o 1 miesiąc dłużej ale Ja już niekoniecznie
    :))

    Czy mam szanse na odstąpienie od umowy w dniu 29-05-2008 ????

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-09 09:30:36
    Temat: Re: Prawo telekomunikacyjne
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Lesio napisał:
> [...]
    > którego nawet nie mam i nie podpisywałem żadnego regulaminu !!Czy to jest
    > zgodne z prawem skoro na umowie mam wyraźnie napisane UMOWA NA CZAS

    Z tego co wiem, to umowa na czas określony przechodzi potem w umowę na
    czas nieokreślony. Z automatu. Nic nie musisz robić.
    Natomiast jeśli chcesz rozwiązać umowę, to musisz to zrobić 30 dni
    wcześniej. Przy czym spotkałem się już z praktyką (konkretnie u takiego
    dużego operatora telekomunikacyjnego oraz w pewnym banku), że te 30 dni
    musi być zaokrąglone do pełnego miesiąca. Czyli jak złożysz papiery 9
    maja, to i tak umowa zostanie rozwiązana 1 lipca.
    Z tym, że tam okres rozliczeniowy pokrywał się z miesiącem kalendarzowym.

    Sugeruję napisanie rozwiązania umowy i wysłanie listem poleconym.
    Ewentualnie wizytę w salonie ERY.

    Wiesz, że możesz obecny numer przenieść do nowego operatora?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 3. Data: 2008-05-09 09:35:43
    Od: "Lesio" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
> [...]

    A czy to prawda, ze jak bym chciał np. przenieść się do Orange to za taką
    usługę płacę na rzecz ERY 61 zł a na rzecz Orange 50 zł ??

  • 4. Data: 2008-05-09 11:11:19
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Lesio napisał:
    > Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości

    > A czy to prawda, ze jak bym chciał np. przenieść się do Orange to za taką
    > usługę płacę na rzecz ERY 61 zł a na rzecz Orange 50 zł ??

    Wiem, że ta usługa kosztuje, ale o szczegóły dopytaj się w salonie
    Orange. Kiedyś czytałem, że jeden z operatorów chciał pokrywać koszty
    tej operacji, o ile klient wybrał odpowiednio wysoki abonament.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 5. Data: 2008-05-09 12:03:40
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Lesio pisze:
    > Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
    >
    > A czy to prawda, ze jak bym chciał np. przenieść się do Orange to za taką
    > usługę płacę na rzecz ERY 61 zł a na rzecz Orange 50 zł ??

    Płacisz tylko temu od kogo odchodzisz (tu: Erze). A praktyką tych co Cię
    przyjmują (nie wiem czy w Orange tak jest), że rezygnują z tzw. 'opłaty
    za przyłączenie do sieci/aktywacyjnej', którą płacą nowi klienci (też
    coś koło 50zł). De facto wychodzisz na zero.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista

  • 6. Data: 2008-05-09 12:15:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Lesio" <f...@h...com.pl> napisał
    > Na umowie mam napisane że umowa jest zawarta na czas określony i wygasa
    > 29-05-2008 r. Natomiast okres rozliczeniowy kończy mi się 05-06-2008r.

    To najpierw upewnij się, czy na umowie lub innym papiereze nie ma określone,
    że akceptujesz też regulamin lub co się dzieje w przypadku, jeśli nie
    wypowiesz umowy (tzn. automatyczne przejście na czas nieokreślony).