  • Data: 2010-05-12 20:23:47
    Temat: Re: Prawo spadkowe cd.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    xxx xxx wrote:
    > Witam,
    >
    > Dziękuję za odpowiedź. W takim razie mam jeszcze pytanie, czy Pan
    > Iksiński może sprzedać/podarować komuś swoją część mieszkania (75%
    > tzn: 50% swojego udziału i 25% które przyjął po zmarłej żonie z
    > dobrodziejstwem inwentarza).

    Moze, jak tylko znajdzie tylko znajdzie kupca.

    > Chodzi o to, czy jest możliwość
    > uchronienia się przed ewentualnym zajęciem mieszkania na poczet
    > ściągnięcia długów po zmarłej.

    i tak i nie.

    1.
    Wierzyciel nie jest ograniczony do sciagania dlugow z odziedziczonego
    majatku tylko do sciagania dlugow DO WARTOSCI odziedziczonego majatku.
    Rownie dobrze moze zajac twoj samochod lub kase ze sprzedazy zamiast
    mieszkania.

    2. Wierzycielowi przysluguje skarga paulianska i taka transakcja
    zostanie uniewazniona.