  • Data: 2014-07-16 21:13:36
    Temat: Re: Prawo pracy - dwa paradoksy
    Od: "t-1" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w

    >1. Zgodnie z prawem jeśli pracownik przebywający na urlopie
    >zostanie w trakcie jego trwania wezwany przez szefa do pracy,
    >ma obowiązek przerwać wypoczynek i stawić się w miejscu pracy.
    >Jednocześnie zgodnie z tym samym prawem pracownik nie ma obowiązku
    >odbierania telefonów od pracodawcy, a pracodawca nie ma prawa
    >go ukarać za uchylanie się od tego. Dlaczego w takim razie
    >jakikolwiek pracownik daje się robić w konia i odbiera telefony
    >z pracy w czasie urlopu?

    Bo większość pracowników poważnie traktuje swoją pracę a część z nich
    znajduje nawet w niej zadowolenie.
    A jeśli ktoś jest wzywany z urlopu to może znaczyć, że jest niezastapiony.
    Spróbuj, jeśli jesteś do tego zdolny, tak traktować pracę a kiedyś
    przestaniesz czuć się głupim wołem roboczym.

    >2. Zgodnie z prawem pracownikowi przysługują rocznie 4 dni tzw. "urlopu na
    >żądanie",

    No i bierze kiedy ma potrzebę, bez wcześniejszego uwzględnienia w planie
    urlopów.
    Prawdopodobnie ty chciałeś wziąć ten urlop gdy dowiedziałeś się o sytuacji
    krytycznej dla firmy lub gdy się bieżąca robota nie spodobała.