  • Data: 2003-11-25 23:10:31
    Temat: Re: Prawo pracy ?
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie musisz cytować ustaw gdyż one nijak się mają
    > do sytuacji opisanej w poscie zaczynającym wątek.

    Tak sie sklada, ze maja.

    > Wskaż mi palcem (a na kolanach będę przepraszał)
    > gdzie w tym poscie jest opisana sytuacja do której
    > mógłbyś zastosować któryś z cytowanych przepisów?
    > On nie pytał jakie warunki musi spełnić aby rozwiązać
    > umowę o pracę bez wypowiedzenia! On ją rozwiązał
    > i słowem nie podał jak to zrobił.

    Wlasnie dlatego ze zlozyl stosowne oswiadczenie umowa sie rozwiazala. Na
    dobra sprawe nawet gdyby nie podal zadnych przyczyn to oswiadczenie i tak
    jest skuteczne. Skutek oswiadczenia woli pracownika nie jest uzalezniony od
    istnienia przyczyn do jego zlozenia. Jezeli bylo ono bezpodstawne to
    pracodawca moze dochodzic od pracownika odszkodowania. Podstawa rozwiazania
    umowy zostaje jednak niezmieniona. Blednie rozumiesz "porzucenie pracy". W
    zasadzie to nie masz pojecia o trybach rozwiazywania umow o prace. W
    opisanej sytuacji zwolnienie dyscyplinarne wreczone pracownikowi jest
    bezskuteczne bo umowa juz nie wiazala stron. Pracodawca jesli wyda
    swiadectwo pracy i zawrze w nim iformacje o zwolnieniu dyscyplinarnym bedzie
    musial je sprostowac a moze nawet zaplaci odszkodowanie jesli pracownik
    wykaze zwiazek miedzy jego bledna trescia a doznana szkoda.

    Nie wprowadzaj juz w blad!

    Dan