    From: Mikaichi <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Date: Wed, 21 May 2008 16:10:32 +0200
    <g0u8jd$ifo$1@inews.gazeta.pl> <g0ua0b$5c4$1@news.onet.pl>
    <g0uh3m$21a$4@news.wp.pl> <g0ulvo$d31$1@news.onet.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Na gruncie prawa pracy -- czasem tak. Ale tu masz jeszcze ruch w drugą
    > stronę (co będzie, jeśli serwisant nie zgodzi się już być serwisantem?)

    A co ma byc? Umowa wypowiadająco-zmieniająca lub wypowiedzenie w stylu
    temu panu juz dziekujemy ;)

    > oraz kwestię przeniesienia tej zależności na inną dziedzinę prawa.

    Znaczy... co masz na mysli?

    > Ale to w żaden sposób nie wiąże się z prawem autorskim.

    Ale wiaze sie z prawem pracy i tym, ze mimo braku zapisu umowa ustna
    byla wiazaca i obie strony sie z niej wywiazaly.

    > Nawet jeśli dam
    > Tobie kawałek lipowego drewienka i dłutko i powiem 'wyrzeźb mi tu
    > figurkę' to nie nabędę praw do tejże.

    slowo kluczow _mi_ sugeruje, ze w swojej umowie z rzezbiarzem
    precyzujesz co jest czyje ;)

    Po za tyym zapomniales dodac "bedziesz przez miesiac rzezbiarzem bo
    umisz i lubisz?" "bede bede, dajcie mi dlutko to wam taka figurke
    wyrychtuje, ze mucha nie siada" "no to ja ci zaplace, gnoj za ciebie
    gupi jacek bedfzie przerzucaj,a ty mi tu rychtuj moja figurke, dlutko
    mosz, kawalek drewienka, pasuje" "oj apasuje, szefunciu, pasuje" ;)

    > Ale wykonanie utworu *musi mieć związek z treścią stosunku pracy*

    Skad wziales utwór? Wykonanie dziela precyzuje sie podczas umowy o
    dzielo. Takowiej nie bylo. W ramach 2 miesiecznej pracy powstal program,
    ale pracodawca nei placil za "dzielo". Placil za 2 miesieczne prace
    programistyczne, wykonywane w ramach (zmienionych/rozszerzonych)
    obowiazkow pracy.

    > No to dlaczego napisałeś 'nie'?!

    Bo z kontekstu zrozumialem, ze pytasz o cos przeciwnego.

    > Oczywiście, że nie trzeba podpisywać osobnej umowy. Specjalna musi być o
    > tyle, aby wiązała się z przedmiotem pracy.

    I tu wracamy do kwestii "...oraz inne polecenia pracodawcy" ;)