  • 1. Data: 2004-11-08 11:05:20
    Temat: Prawo pierwokupu ziemi
    Od: "Karolina" <u...@N...w.pl>

    W mojej gminie miala miejsce taka sytuacja,
    otoz doszlo do sprzedazy 10 ha ziemi osobie spoza gminy.
    Wiadomo ze prawo pierwokupu ma agencja rolna i gospodarze w gminie.
    Poniewaz zostalam poinformowana o tej sprzedazy, zglosilam chec nabycia tej
    ziemi.
    Niestety nie dostalam zadnej informavji z gminy, ziemia zostala sprzedana
    osobie spoza gminy!
    Jak to mozliwe?
    Dlaczego nie bylo zadnego odzewu ze strony gminy? zadnego przetargu?
    Czy to zgodne z obowiazujacym prawem?

    Karolina

  • 2. Data: 2004-11-08 11:23:21
    Temat: Re: Prawo pierwokupu ziemi
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    Użytkownik "Karolina" <u...@N...w.pl> napisał w wiadomości
    > W mojej gminie miala miejsce taka sytuacja,
    > otoz doszlo do sprzedazy 10 ha ziemi osobie spoza gminy.

    a kto sprzedawal te ziemie?

    pozdro

  • 3. Data: 2004-11-08 11:31:51
    Od: "Karolina" <u...@N...w.pl>

    > a kto sprzedawal te ziemie?
    >
    > pozdro

    gospodarz z mojej gminy

  • 4. Data: 2004-11-08 11:34:58
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    > gospodarz z mojej gminy

    to skad pomysl o obowiazkowym przetargu?

    pozdro

  • 5. Data: 2004-11-08 11:39:28
    Od: "Karolina" <u...@N...w.pl>

    > to skad pomysl o obowiazkowym przetargu?

    Jest cos takiego jak prawo pierwokupu i mysle ze ja to pierwszenstwo mialam,
    czy nie tak?
    Kto decyduje o tym?
    To jak powinna taka sprawa zostac zalatwiona, jesli nie droga przetargu - w
    koncu jest kilku chetnych do zakupu?

    Karola

  • 6. Data: 2004-11-08 11:56:03
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Ewentualnie jeśli nieruchomość wcześniej była we władaniu skarbu
    państwa lub gminy
    --

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-11-08 11:59:17
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    > Jest cos takiego jak prawo pierwokupu i mysle ze ja to pierwszenstwo
    mialam,
    > czy nie tak?

    nie
    prawo pierwokupu ma agencja lub dotychczasowy dzierzawca.
    przepisow o pierwokupie niestosuje sie, jezeli przeniesienie wlasnosci
    ma na celu powiekszenie istniejacego gospodarstwa

    > Kto decyduje o tym?
    > To jak powinna taka sprawa zostac zalatwiona, jesli nie droga
    przetargu - w
    > koncu jest kilku chetnych do zakupu?

    a nie uzwazasz ze to wlasciciel decyduje komu sprzeda ziemie?

  • 8. Data: 2004-11-08 12:14:34
    Od: "Mark" <m...@w...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...pl> napisał w wiadomości

    > a nie uzwazasz ze to wlasciciel decyduje komu sprzeda ziemie?

    może jej nie lubi ?
    z takim podejściem nie dziwię się.

  • 9. Data: 2004-11-08 12:24:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2004 12:05:20 +0100, Karolina naskrobał(a):

    > W mojej gminie miala miejsce taka sytuacja,
    > otoz doszlo do sprzedazy 10 ha ziemi osobie spoza gminy.
    > Wiadomo ze prawo pierwokupu ma agencja rolna i gospodarze w gminie.

    czemu? :) pierwszeństwo mają podmioty przedstawione w art 34 ugn z
    zastrzeżeniem art 216a

> [...]
    > osobie spoza gminy!
    > Jak to mozliwe?
    > Dlaczego nie bylo zadnego odzewu ze strony gminy? zadnego przetargu?

    my nie wróżki :)
    Generalnie przetarg musi być, art 28 ugn z wyjątkami zawartymi w art 37 p2.

    > Czy to zgodne z obowiazujacym prawem?

    być może - jest to dosyć złożona ustawa posiadająca szereg wyjątków.
    Generalnia zasada jest taka, że przetargi muszą być.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org