  • 1. Data: 2002-11-21 17:50:37
    Temat: Prawo karne - kilka pytań...
    Od: a...@p...wprost.pl

    Witam,

    Czy podczas pierwszej rozprawy istnieje możliwość złożenia przed sądem wniosku
    (na piśmie) dotyczącego dobrowolnego poddania się karze (wcześniej taki wniosek
    nie był skladany gdyż sprawa dotyczy starego kodesku karnego, ktory nie
    przewidywał takiego rozwiązania), jak również prowadzenia rozprawy pod
    nieobecność jednego ze wspołoskarżonych (wnioskującego o dobrowolne poddanie
    sie karze)?
    Powyższe dotyczy okoliczności w której nie dochodzi do rozpoczęcia procesu w
    wyniku nie stawienia się jednej z osób (oskarżonych).

    Jeżeli istnieje taka możliwość gdzie mogę zapoznać się z przykladowym wnioskiem
    (chodzi głównie o zachowanie wszelkich istotnych danych w wniosku na które
    należy się powołać, układu, etc)

    Serdecznie dziękuję za wszelkie sugestie,
    Agata

  • 2. Data: 2002-11-21 19:15:51
    Temat: Re: Prawo karne - kilka pytań...
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Czy podczas pierwszej rozprawy istnieje możliwość złożenia przed sądem
    wniosku
    > (na piśmie) dotyczącego dobrowolnego poddania się karze (wcześniej taki
    wniosek

    Hmmm - wniosek taki mozna tez zlozyc ustnie przed rozpoczeciem przewodu
    sadowego. Sedzia przewodniczacy pyta, czy strony maja jakies wnioski - i
    wtedy mozna z takim wnioskiem wystapic.

    Naga prawda o facetach >>> http://link.interia.pl/f168f

  • 3. Data: 2002-11-21 19:24:26
    Od: "Raldek" <r...@p...pl>

    Właściwy tu będzie kpk:
    Art. 387. § 1. Do chwili zakończenia pierwszego przesłuchania na rozprawie
    głównej oskarżony, któremu zarzucono występek zagrożony karą nie
    przekraczającą 8 lat pozbawienia wolności, może złożyć wniosek o wydanie
    wyroku skazującego i wymierzenie mu określonej kary lub środka karnego bez
    przeprowadzania postępowania dowodowego; jeżeli oskarżony nie ma obrońcy z
    wyboru, sąd może, na jego wniosek, wyznaczyć mu obrońcę z urzędu.
    § 2. Sąd może przychylić się do wniosku oskarżonego o wydanie wyroku
    skazującego tylko wtedy, gdy okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą
    wątpliwości, prokurator i pokrzywdzony wyrażą na to zgodę, a cele postępowania
    zostaną osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy w całości.
    § 3. Sąd może uzależnić uwzględnienie wniosku oskarżonego od dokonania w nim
    wskazanej przez siebie zmiany. Przepis art. 341 § 3 stosuje się odpowiednio.
    § 4. Przychylając się do wniosku sąd może uznać za ujawnione dowody wymienione
    w akcie oskarżenia lub dokumenty przedłożone przez stronę.
    § 5. Jeżeli wniosek złożono przed rozpoczęciem rozprawy, sąd rozpoznaje go na
    rozprawie.

    Właściwy wzór możesz znaleźć w serwisie www.PoradaPrawna.pl w dziale wzory
    pism.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-11-21 19:51:10
    Od: a...@p...wprost.pl

    > Właściwy tu będzie kpk:
    > Art. 387. § 1.

    [...]

    Dziękuję za poradę, będę niezmiernie wdzięczna za wskazanie miejsca w którym
    mogłabym zapoznać się z pełną treścią kpk.

    Agata

  • 5. Data: 2002-11-21 21:29:43
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <6...@n...onet.pl>,
    a...@p...wprost.pl says...

    > [...]
    >
    > Dziękuję za poradę, będę niezmiernie wdzięczna za wskazanie miejsca w którym
    > mogłabym zapoznać się z pełną treścią kpk.
    >
    > Agata

    www.prawo.lex.pl

    Leszek

    --