    From: Slawek <s...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo karne a hacking
    Date: Mon, 26 May 2003 22:23:20 +0000 (UTC)

    "kowalski" <u...@g...pl> naskrobal(a) w
    news:bat0m6$7ep$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Witam
    > Mam pytanie do szanowych grupowiczow
    > Zalozmy ze nazywam sie Kowalski i doknalem wlamania komputerowego
    > na serwer pewnej firmy A.
    > Na server dostalem sie poprzez blad w oprogramowaniu ktore bylo na
    > tym serwerze zainstalowane ... nic nie zostalo skasowane tylko
    > zamiesilem informacje dla admina na ich glownej stronie
    (...)

    1. Nie warto sie bawic w script kiddies
    2. Zamiast czerpac satysfakcje z dokonanego wlamu podmieniajac strone
    i zostawiajac info o bledzie (jakie to hakierskie) bylo wyslac maila
    do admina z informacja... ma pan ssh'a, ktore jest podatne na starego
    exploita lcamtufa, otwarty telnetd to proszenie sie o klopoty... i
    mozna tak wymieniac... Nie of koz lepiej sie wwalic i pelnym dumy ze
    swojego osiagu opisac na stronce, ze admin to lama i musi
    zabezpieczyc bardziej serwer.
    3. Polska to nie USA... w USA nawet zdolny script kiddies po odsiatce
    moze dostac prace... u nas o takich przypadkach nie slychac.

    Teraz masz nauczke... acha jeszcze mam jedno pytanko, ktore mnie
    zawsze mocno zastanawialo... bo takich jak Ty widzialem mnustwo, ale
    jakos od nikogo nie uzyskalem odpowiedzi... skoro juz sie gdzies
    wlamujecie dlaczego robicie to ze swojego hosta ? Malo free shells na
    swiecie ? Jakbys sie polaczyl przez ssh w Rosji na ssh w Japonii, a z
    tamtego na ssh w jakims jeszcze egzotyczniejszym kraju to w 99%
    mozesz byc pewien, ze Cie nie namierza... choc i takie polaczenia
    najlepiej rozpoczynac w jakiejs kafejce internetowej...

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167