  • 1. Data: 2006-04-22 12:51:59
    Temat: Prawo do zwrotu monitora...
    Od: "Komak" <k...@j...pl>

    Witam
    Czy mam prawo do zwrotu zakupionego monitora LCD jezeli:

    w chwili zakupu w ofercie sklepu monitor miał wyzsze parametry a tuz po
    zakupie w tym samym sklepie parametry tego samego monitora juz zostały
    zmienione na zdecydowanie gorsze ???

    Nie ma mozliwosci udowodnienia jaki monitor kupiłem aczkolwiek kupowałem
    z przekonaniem ze monitor ma mieć lepsze parametry (takie w chwili
    zakupu były na opisie monitora w siedzibie firmy komputerowej)

    Moze wyjasnię to na przykładzie:

    Idę do sklepu komputerowego, widzę w katalogu tego sklepu monitor o
    danym oznaczeniu i parametrach: kontrast 1500:1 czas reakcji: 8ms,
    dokonuję zakupu, w godzinę pozniej w tym samym sklepie ten sam monitor o
    tych samych oznaczeniach ma juz kontrast 1000:1 i czas reakcji 16ms.
    Na samym monitorze nie ma zadnych parametrów potwierdzających
    którekolwiek dane, strony www producenta monitora podają te drugie
    gorsze parametry (1000:1 16ms), ja sugerowałem się opisem znajdującym
    się w firmie komputerowej w ktorej kupowałem ale pozniej doczytałem
    małym druczkiem napis: "Niniejszy cennik nie jest ofertą w rozumieniu
    Kodeksu Cywilnego."

    Od zakupu mineło juz 5 dni czy mogę domagac się przyjęcia zwrotu
    monitora ???

    dziękuję i pozdrawiam
    Komak

  • 2. Data: 2006-04-22 15:22:33
    Temat: Re: Prawo do zwrotu monitora...
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Komak wrote:
    > w chwili zakupu w ofercie sklepu monitor miał wyzsze parametry a tuz po
    > zakupie w tym samym sklepie parametry tego samego monitora juz zostały
    > zmienione na zdecydowanie gorsze ???

    W trybie czepliwości: zabrali Ci monitor, rozkręcili i zmienili jego
    parametry?

> [...]
    > Na samym monitorze nie ma zadnych parametrów potwierdzających
    > którekolwiek dane, strony www producenta monitora podają te drugie

    Czyli sprzedali Ci monitor twierdząc, że ma inne parametry niż ma
    faktycznie.

    > Od zakupu mineło juz 5 dni czy mogę domagac się przyjęcia zwrotu
    > monitora ???

    Oczywiście masz takie prawo. Do wyboru albo niezgodność z umową albo
    odstąpienie z art. 84 kc. Jak rozumiem możesz wykazać, że ogłaszali te
    lepsze parametry (np. ich starym cennikiem)?

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-04-22 17:13:26
    Od: "Komak" <k...@j...pl>

    >Czyli sprzedali Ci monitor twierdząc, że ma inne parametry niż ma
    >faktycznie.

    TAK

    >Oczywiście masz takie prawo. Do wyboru albo niezgodność z umową albo
    >odstąpienie z art. 84 kc. Jak rozumiem możesz wykazać, że ogłaszali te
    >lepsze parametry (np. ich starym cennikiem)?

    Tak myślałem ze podpada to pod niezgodność ale teraz mam trudność w
    udowodnieniu ze w chwili zakupu w cenniku były te wyzsze/lepsze
    parametry.

    Jak jest z tym drugim powodem ??? (84kc)

  • 4. Data: 2006-04-22 17:50:24
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Komak wrote:
    > Jak jest z tym drugim powodem ??? (84kc)

    1. Znaleźć w sieci kodeks cywilny.
    2. Przewinąć do artykułu 84.
    3. Przeczytać.