    From: "Marek" <t...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do zameldowania zony
    Date: Fri, 4 Jan 2008 14:56:28 +0000 (UTC)

    Dnia 2008-01-04 Liwiusz dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

    mogl sie przecie wykazac w urzedzie meldunkowym kwitem poswiadczajacym jego prawo
    wlasnosci do tego domu, a urzedniczka ktora zameldowala twierdzi, ze mogla tak
    zrobic z tytulu pokrewienstwa, bo to zona ojczyma. Zarowno
    przynajmniej jego ustna zgode ?

    > Prawo jest takie, że każdy kto mieszka, musi być zameldowany. Tak więc jeśli obecna
    żona ojczyma
    > mieszka u was, to ona ma obowiązek się zameldować, choćby z pomocą posiadacza
    tytułu prawnego
    > do lokalu.

    A jesli wlasciciel nie zgadza sie na meldunek tej osoby, to moze go wycofac ?

    > Nie można odmówić komuś prawa do meldunku, nawet jeśli pozostali współlokatorzy się
    > nie zgadzają.

    Czy mam przez to rozumiec, ze przykladowo ide do urzedu i melduje sie w chacie u
    sasiada, ktorego
    syn akurat pojechal do Anglii do pracy i ostal sie jego wolny pokoj i ja sie tam
    wprowadze (wbrew woli
    sasiada), bo uzyskalem zameldowanie (ktore upowaznia mnie do zajmowania lokalu, wiec
    sasiad
    nie ma nic do gadania) ? Jesli tak mozna , to musze pomyslec, kogo znam, kto ma
    czesciowo wolna
    wille z dzakuzi i sie tam zameldowac :)

    > Jeśli nie chcecie, aby tam mieszkała, możecie (?) próbować ją eksmitować.

    A na jakiej podstawie mozna by to zrobic ? Ze jest niewygodna ?

    --
    Pzdr.
    M.