    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do publikacji danych firm
    Date: Thu, 17 Nov 2011 08:15:44 +0000 (UTC)

    On Wed, 16 Nov 2011 18:09:01 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Po pierwsze, co już obok zaznaczyl moon, dane osoby prowadzącej DG
    > *poza zakresem* tejże DG są pod *taką samą* ochroną, jak każdej innej
    > osoby.

    Inne dane niż ujawnione w ewidencji -- tak. Dane pochodzące z ewidencji
    -- nie.

    > Sugestia że "dane znów stają się chronione" jest IMO nieporozumieniem,
    > one *są* chronione, cały czas.

    art. 7a ust. 2 ustawy prawo działalności gospodarczej

    > Wrzucenie do bazy potencjalnych klientów z tego powodu, że dana
    > osoba ma dzieci, może przykro skutkować dla wrzucającego.
    > Mimo aktywnego prowadzenia DG. Zgadza się?

    Nie rozumiem. Masz na myśli utworzenie zbioru danych osobowych
    obejmujących dane osobowe przedsiębiorców z dodatkowym polem "ile
    dzieci?"?

    > Druga strona medalu, to teza jakoby ich "użycie" w celu gospodarczym,
    > wyłączone z tytułu prowadzenia DG, miało "znikać" tylko dlatego że owa
    > DG się skończyła.

    Chcę powiedzieć, że dane te automatycznie zostają objęte ochroną i
    powinny być usunięte z ew. zbioru, do którego mogły wpaść tylko dlatego,
    że obowiązuje cytowany przeze mnie powyżej art. 7a ust. 2.

    > Chcesz mi powiedzić, że nie mogę publicznie napisać, że jakąś
    > usługę wyświadczyła mi konkretna firma tylko dlatego, że osoba która
    > prowadziła tę DG już "nie działa", że dane zapisane w książce lub na
    > stronach typu "panorama firm" stają się nielegalne z dniem zakończenia
    > DG, czy w końcu że informacja o wpisie w ewidencji DG zostaje wymazana?
    > IMVHO - nijak.

    Publiczne napisanie, że usługę wyświadczył ktoś czy ktoś nie jest
    przetwarzaniem danych osobowych.

    > Tak długo, jak długo te dane dotyczą *celu* w którym zostały
    > ujawnione, nie podlegają ochronie. W tym i tylko tym zakresie.
    > W ustawie jest "wykreślenie wpisu nie oznacza usunięcia",
    > dodatkowo jest że po upływie 6 miesięcy dane są archiwizowane i *nadal*
    > dostępne na wniosek (nie ma potrzeby uzasadniania), z czego mi wychodzi
    > że co najmniej 6 miesięcy dane są dostępne publicznie za darmo, później
    > publicznie "po kosztach" jak rozumiem. Pomijam firmę (a więc nazwisko i
    > imię w naszym przypadku) i datę wykreślenia, bo wychodzi że te dane są
    > dożywotnio dostępne online.

    Dostępność danych nie oznacza, że nie będą one podlegały ochronie z UoODO.

    > IMO to samo dotyczy każdej innej bazy - w oparciu
    > o "uzasadniony cel gospodarczy". PRZESZŁY cel gospodarczy którym może
    > być zainteresowany szukacz danych.

    Ale co to jest "przeszły" cel gospodarczy? Przetwarzanie danych musi być
    adekwatne do celu, więc warto rozważyć czy "przeszły" cel mieści się w
    podstawie prawnej, którą masz na myśli.

    > Nie widzi mi się tylko (za to zdecydowanie) Twoja sugestia,
    > jakoby "brak ochrony" był powiązany z okresem prowadzenia DG.
    > IMO - nijak i w żadną stronę.

    Ależ oczywiście, i jest nawet na ten temat orzecznictwo WSA w Warszawie
    (i bodajże NSA).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org