    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 19 Jan 2013 08:19:13 -0800 (PST)
    Subject: Re: Prawo do leczenia
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    On Jan 14, 8:17 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Czy możesz podać przykład osoby, która- wg Ciebie "nie ma kasy na
    > leczenie i nie ma ubezpieczenia"? Postaram się wykazać, że każda z
    > takich osób może mieć odpowiednie ubezpieczenie zdrowotne, a ewentualny
    > jego brak wynika tylko z zaniedbań stojących po stronie tejże osoby.

    Wymyśliłem taki potencjalny przypadek. Ktoś studiuje w późnym wieku
    (np. po skończeniu jednego kierunku idzie na drugi), nie ma żony ani
    dzieci.
    Nie pracuje, bo nie da rady tego pogodzić ze studiami. Pod
    ubezpieczenie rodziców się
    nie podczepi, bo przekracza dopuszczalną granicę wieku, a w UP nie
    może się
    zarejestrować, bo w świetle prawa nie przysługuje mu status
    bezrobotnego.
    Uczelnia też chyba nie ma obowiązku w takiej sytuacji go ubezpieczać
    i w praktyce tego nie robi.